I do it!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu I do it!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

I do it!!

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

01 December 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Lieve allemaal,

Hier even snel een berichtje over de vlucht en het weer!

Vanmorgen op Schiphol ging alles goed, we vertrokken alleen een half uur te laat. De vlucht was lang 11 uur, maar het fijne van de vlucht was dat het halve vliegtuig leeg was. Dit betekende lekker twee stoelen en heen en weer lopen zonder te vragen of je er langs mag. Het eten was ook prima, we begonnen om 11 uur meteen met het diner... Groente, rijst, soort van draadjesvlees, sla, broodje en toast en als toetje Browne, deze zit nog ergens in mijn tas bedenk ik me. Onderweg hebben we ook nog ijs, een heerlijk broodje met gesmolten kaas en ham gehad. Voor het uitstappen kregen we ook nog chips en chocolade.. Het moet biet gekker worden.

Met nog steeds een half uurvertraging kwamen we aan op Houston, ik had krap 1,5 uur om over te stappen. Eerst naar de immigratie aan de andere kant van het vliegveld, hier was ik snel doorheen, alles was goed, heb lief gelachen en al mijn vingerafdrukken achtergelaten. Snel door naar de bagageband, moest zelf mij tas van band wisselen. Gelukkig was mijn tas er gauw, op naar de eerste lange rij, deze doorliep ik verbazingwekkend snel. Tas droppen en weer op weg naar de douane, o nee wat een rij... Hier wel even een tijdje gestaan voor mijn spullen door de scanner mochten. Toen moest ik eerst gaan uitzoeken welke gate ik nodig had. Ik had het onderweg al een paar keer gevraagd maar ik moest maar op de borden kijken. Gelukkig was mijn gate dichtbij. Ik was uiteindelijk 20 minuten voor vertrek aanwezig.

De vlucht naar Las Vegas was wel anders, het vliegtuig zat vol met cowboys, er begint vandaag een 10 daags rodeo evenement.... Ik zat tussen 2 Amerikaanse dames, 1 cowgirl Diana, de andere ging naar de grand ganyon. De hele weg mee gesproken en gelachen.
De landing was niet zo prettig, schommelen en opeens naar beneden vallen. Laten toen ik hier 538 op mijn iPad aanzette hoorde ik dat er hier een storm is en veel mensen zonder stroom / water zitten. Ik heb nergens last van, ik zit veilig in mijn hotel.

De rit hierheen was ook wat, ja daar stap je dan in je eentje in een taxi in een vreemde grote stad, maar echt een top gozer! Ik had speciaal een hotel dichtbij het vliegveld uitgezocht. Uiteindelijk viel dat dus tegen, het was 14 Miles en kosten 47 dollar. Oeps! Moet niet elke dag zo'n ritje maken. Oké volgende keer toch maar hotel met shuttle bus boeken..

Ik lig/zit nu in mijn bedje, net heerlijk gedoucht. Bij mij is het 20 uur bij jullie 5 uur smorgens. Ik ben al bijna 24 uur wakker. Ik ga zo dan ook lekker slapen.

Tot mijn volgende blog zal wel een paar dagen duren. Morgen eerst een hostel zoeken. Zondag ga ik met David op pad. Tammy dank je wel voor het regelen van een tourgide!

Wat tot slot nog wel leuk is om te vermelden ik krijg hier complimenten over mijn Engels. Haha ze vinden het allemaal maar knap...

Welterusten/ goedemorgen,

Jeantine

  • 02 December 2011 - 08:17

    Yvonne Verhoef:

    Wat fijn dat je vliegreis goed verlopen is. Ik zag inderdaad zojuist op het journaal dat er zo'n flinke storm heeft gewoed o.a. in Californie. Volgens de weerman is het nu wat rustiger, maar volgt er nog een staartje!! Dus hou je tas goed vast!!(of is die zwaar genoeg met al die spullen van je die er in zitten!) Geniet van Las Vegas en vergok niet al je centjes . Anders kun je de terugreis niet meer betalen!
    Groetjes Yvonne.

  • 03 December 2011 - 18:08

    Erna Van Barnevel:

    Haha, ik zei toch dat die Amerikanen het geweldig vinden als ze horen dat je uit Europa komt? Dan kun je ver komen met je Engels, ze vinden het idd prachtig dat je het probeert! (zijzelf kennen meestal geen andere taal)

  • 05 December 2011 - 20:00

    Monique:

    Hé Jeantine! Helemaal top om te lezen, dat je Las Vegas goed gevonden hebt! Kan ook niet missen, hè: een parel in the middle of nowhere..Tip: loop the strip early in the morning! (in je gebruikelijke intervalletjes) - wedden, dat je opeens heel ander publiek tegen komt?! (zo'n leuke US hunk..:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 32236

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: