laatste dagen SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu laatste dagen SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

laatste dagen SF

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

06 Januari 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Heej allemaal,

De laatste dagen zijn om gevlogen, ik hoop dat ik ooit in deze stad nog terug zal komen. Er is hier zoveel moois om te zien en te doen.

Oudejaarsavond hebben we eerst champagne in het hostel gedronken, daarna ben ik met Christa en Lucy (een meisje uit Australië ) naar de Ferry building gelopen, wat een mensen waren hier... Niet normaal! We hebben ons er een beetje tussen gewrongen om een plekje dichtbij het water te bemachtigen. Iets voor 12 uur begon ik ijverig de fles rosé champagne te openen. Het ging sneller dan ik dacht en schoot de kurk fijn tegen mijn kin aan. Goed einde van het oude jaar. Om 12 uur vloog er ontzettend veel vuurwerk de lucht in en hebben we de fles met zijn drietjes op gedronken. Toen het vuurwerk voorbij was hebben we een stelletje ontmoet wat uit de buurt kwam en nu in een hotel sliep. Er zou daar een groot feest aan de gang zijn dus gingen we met hun mee. Helaas binnen aangekomen was het feest voorbij. Eerste hebben we in de lounge wat zitten drinken en later nog bij ze op de kamer. Om een uurtje of 4 zijn we richting huis gelopen. Eerst nog even een taco gescoord omdat we alle drie hongerig waren.

Zondag 1 januari heb ik heerlijk uitgeslapen, Christa kwam nadat de huiskeeping was geweest bij Freekje en mij op de kamer verder slapen. Ze was uitgecheckt omdat ze s'avonds terug ging naar New York. Om een uurtje of 1 werden we wakker en besloten om maar het Golden Gate Park te gaan. We waren allebei lekker brak dus uiteindelijk hebben we eerst een tijd op het strand gezetten zijn daarna een foto van de Nederlandse windmolen wezen maken om vervolgens weer terug naar het strand te gaan om daar naar de zonsondergang te kijken. Terwijl zagen we hoe mensen hun kerstboom in de fik staken en ernaast gingen bbq'en.
S'avonds ben ik Christa wezen uitzwaaien. Reizen is mensen ontmoeten maar ook weer afscheid nemen. Ik heb ruim 1,5 weken met haar opgetrokken. Ze drukte me nog wel op het hart of ik beter wilde opletten bij de verkeerslichten, ik loop eigenlijk altijd standaard door zonder te kijken. Nu kan ik bij elke STOPlicht even aan haar denken.

Maandag was even wennen ik ben weer alleen, ook zijn de meeste toeristen naar huis dus gelukkig is het overal weer wat rustiger. Ik besloot nogmaals een fiets te huren en naar het Golden Gate Park te fietsen. Eerst was ik naar Alamo square gegaan hier zouden grappige huisjes staan. Daarna ben ik door naar het park gefietst. Soms raakte ik de route iets kwijt met als gevolg dat ik soms aardig bergje op bergje af ging. Ik had gehoord dat de Japanse tea garden wel leuk was. Het was wel grappig maar vond het niet zo boeiend, daarna besloot ik om een rondje te maken, zo kwam ik bizons tegen en meerdere watervallen. Uiteindelijk had ik het hele park gezien en besloten om naar een uitkijk punt te fietsen, maar onderweg zag ik allerlei gebouwen die ik wel mooi vond dus was uiteindelijk helemaal van de route af. Ik was het fietsen wel erg zat geworden dus besloot om terug te gaan. Gewoon op het gevoel en af en toe kijken op de kaart of je de goede kant opging. Plat op het stuur en zo hard mogelijk naar beneden, misschien niet altijd even verantwoord maar het was heerlijk!

Dinsdag heb ik niet zoveel gedaan, ik ben naar een ander stadje geweest, omdat ik een bepaalde trui met korting wilde kopen, maar helaas de winkel was al zo goed als leeg. S'avonds heb ik even met Claire zitten kletsen, het meisje uit Australië die voor 5 maanden naar Nederland komt. Ik mocht haar city pass hebben, ze had hieruit helemaal niets gedaan omdat een museum wat ze wilde zien eerst gesloten was en de dag erna gratis was. Mijn woensdag en donderdag gaan dus drukke dagen worden.

Woensdag, s'morgens eerst even met Nederland aan het Skype geweest. Altijd erg fijn. Daarna naar het Mona gelopen, maar deze was helaas dicht. Dat begon al lekker. Omdat het zo lekker weer was besloot ik om een boottocht van een uur te gaan maken. Hup city pass inleveren en je krijgt een ticket voor de boot. Als ik 10 minuten zou wachten kon ik meteen mee. Op de boot aangekomen een mooi plekje zoeken om alles te zien. Wilde wel zitten omdat mijn beentje toch wel moe waren. En wat zag ik daar in de voorpunt tja ik weet niet hoe het heet maar normaal doen ze er de touwen omheen. Ik vond wel dat ik het mooiste plekje op het schip had. Eerst gingen we naar de Golden Gate bridge, best grappig om deze vanaf de onderkant te zien. Daarna zijn we nog een rondje om Alcatraz wezen varen. Het uur was eigenlijk zo om. Ook had ik een bon voor the bay aquarium. Hier zag je allerlei dieren die in en rond de baai zwemmen/zitten. Omdat ik nu ook onbeperkt met het openbaarvervoer kon reizen besloot ik maar de kabeltram te nemen. Ook was ik zo handig om niet bij de hoofd halte op te stappen je moet dan altijd erg lang wachten maar gewoon naar de eerste halte wandelen en daar op te stappen. Bij Lombart street ben ik weer afgestapt. Dit is een erg stijl straatje met heel veel scherpe bochten, het was hier ook aardig druk met auto die naar beneden wilde. Vanaf deze straat zag ik de Coin toren, een uitkijk punt. Het leek erg dichtbij dus ging ik lopen, had hier wel snel spijt van het was stijl berg op. Boven aangekomen moest ik dan ook eerst even bijkomen, gelukkig was er een lift in de toren dus dat scheelde weer. De dag heb ik afgesloten met een heerlijke cocktail, salade en soep wat niet in een kom zat maar in een brood.

Donderdag begon mijn dag weer met Skype, dit keer op afspraak, met de familie Hilhorst. De jongens zaten vol met vragen, zo lief! Martin nog even instructies gegeven hoe hij zijn nieuwe telefoon moet gebruiken.
Na het Skype vertrok ik op nieuw naar het Moma, dit is een museum met moderne kunst. Vandaag was het wel open. Na hier wat rond gewandeld te hebben nam ik de bus naar het Golden Gate Park, om naar het California Academy of Sciences te gaan. Aangekomen ben ik eerst naar het planetarium geweest, een grote koepel waarin een film werd vertoont over het ontstaan van de aarde! Er waren ook pinguïns dus daar heb ik een tijd bij gestaan/ gezeten, wat zijn het toch mooie beesten, zou er zelf ook wel 1 willen zijn. Ook hadden ze een verschillende aquariums met een hoop soorten vis, haaien, enz. Er was ook een rainforest een koepel met bomen en een hoop vlinders en vogeltjes. Tot slot ben ik nog naar het dak gegaan waar je een uitzicht had over een klein stukje park. Ik heb hier heerlijk in het zonnetje staan kletsen met een beveiliger, hij vertelde mij dat je in het museum er tegenover gratis in de toren kon en je dan een mooi uitzicht had over de stad. Ik besloot dat dat het laatste voor vandaag zou zijn. De beveiliger had gelijk het was een super uitzicht, ik heb hier even heerlijk zitten genieten van San Francisco en met de zelfontspanner wat foto's gemaakt.

Een logica snapte ik vandaag niet zowel bij het Moma als bij de toren, ik mocht wel mijn rugzak meenemen maar dan alleen als ik het aan de lus vast hield met de hand of maar 1 lus om mijn schouder deed.. Kan iemand mij deze logica uitleggen?

Op dit moment zit in in het vliegtuig naar Miami! De eerste vlucht was super relaxt. Met een mooie landing, 1 uit het boekje. De 2 had helaas turbulentie.

Ondertussen ben ik in mijn hostel aangekomen en heb net even wat gegeten. Heb zowaar ook een bikini vind hem nog aan de kleine kant maar ja het is even niet anders. Ik heb dit hostel geboekt voor 4 nachten, het is wel even wat anders dan het USA hostel. USA hostel had als ik het kon geven 5 sterren en dit misschien net 1 ster. Omdat ik vroeg op de kamer mocht is er nog niet schoon gemaakt. Ik hoop dat dit wel zo is als ik terug kom van het strand. Anders ben ik hier snel weg. Ik ga even op het strand dutten, tot mijn volgende blog!

Liefs x Jeantine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 32251

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: