New York, eerste dagen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu New York, eerste dagen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

New York, eerste dagen!

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

11 Februari 2012 | Verenigde Staten, New York

Mijn busreis van maandag 6 februari van Washington naar New York was goed gegaan. Ik werd precies bij een metro gedropt dus dat was mooi. Maar het was meteen even wennen kijken op de kaart waar moeten we heen. Ja en dan ben je weer even een beginner.. Toch maar even vragen sta ik aan de goede kant van de subway, nee helaas ik moest naar de overkant, dat is balen nu moet mijn trolley en veel te zware rugtas weer de trap omhoog, straat oversteken en weer naar beneden sjouwen. Omdat ik er nog niet helemaal over uit was, moet ik nu up of downtown, toch maar even vragen om uitleg. En ja hoor ik stond aan de verkeerde kant.. Dus hup weer de trap op straat over en naar beneden.. Ik stond dus goed vanaf het begin.. Had het toch wel begrepen. Gelukkig ging de rest van de reis goed. Ik had weer bij het jazz hostel geboekt, had in Miami goede ervaringen. Maar helaas dit hostel was iets minder. Er waren geen goede gordijnen, de wastafel ontbrak in de badkamer, als je een douche nam konden de overburen je zien. Gelukkig als je de douche heet zette besloegen de ramen. Ik heb de dag van aankomst niets gedaan, je word toch altijd suffig van het reizen.
Ik had maar 1 nachtje geboekt in het jazz hostel, hier was ik eigenlijk wel blij om. Ik besloot namelijk vanaf dinsdag naar het hi hostel te gaan. Antonia die ik had leren kennen in Washington zat hier ook dus dat betekende weer een paar dagen een reis buddy! Het hostel is wel prijzig. Betaal 40 dollar voor een nacht!

Dinsdag ochtend vroeg op voor de verhuizing, aangekomen in het andere hostel mijn spullen gedropt en Antonia sms'en dat ik er was. We hadden het plan om naar de ticket-tape parade van the New York Giants te gaan omdat ze de super Bowl hadden gewonnen. Hier even een link voor diegene die niet weten wat het inhoud. http://nl.wikipedia.org/wiki/Super_Bowl
In de subway kwamen we er al snel achter dat we niet de enige waren, uiteindelijk maar met de kudde mee en kijken of we een goed plekje konden vinden. Helaas de politie had alles afgesloten, we konden niet meer dichtbij komen. Een agent legde uit dat ze al vanaf 9 uur, het begon om 11 uur, alles hadden afgesloten omdat de straten al vol stonden.
Na veel rond gelopen te hebben om te kijken of we echt niet ergens er in konden, gingen we bij een rustige politiepost/afsluiting kijken. Uiteindelijk ging ik maar een praatje met een agent aan en na heel veel lief lachen en kijken deed hij het hek open naar het feest. Ik heb hem nog net niet gezoend, maar wat waren we blij! Uiteindelijk hebben we wat spelers en de beker voorbij zien komen. Helaas liepen de spelers niet samen maar kwam elke keer 2 of 3 langs, tja en wij herkende niemand :-/
Het was grappig om mee te maken ondanks dat we bijna niemand herkende, maar ja wij kunnen zeggen we waren erbij!
Na de parade gingen Antonia en ik ieder onze eigen weg, we spraken om 16 uur af bij de Rockefeller tower. Ik had 3 uur de tijd om mezelf te vermaken. Eerst ben ik even in de Starbucks een koffie wezen drinken, toilet stop maken en te internetten. Dit is een gewoonte die ik de laatste tijd wel vaker doe. Uiteindelijk besloot ik naar the pond te gaan in het central park, ik zou een foto voor Melissa maken van de schildpadden maar deze waren helaas niet aanwezig! Daarna ben ik verder in het park wezen lopen. Uiteindelijk ben ik via time square naar de Rockefeller tower gelopen. Ik was mooi op tijd en stond iets over 4 boven, Antonia was weer eens te laat, maar ach we hebben vakantie dus ik ga me er verder niet druk om maken. Het uitzicht was trouwens super! Na wat rond gelopen te hebben en foto's hebben gemaakt zijn we naar de zonsondergang wezen kijken, het was wel erg koud.

Woensdag zijn we met de ferry naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island geweest. Het vrijheidsbeeld is helaas voor een jaar gesloten i.v.m. onderhoud, helaas konden we niet naar binnen. Wel konden we aan de voorkant even foto's maken. Aansluitend gingen we naar Ellis Island hier was een museum, vroeger kwamen immigranten hier aan om gecontroleerd/gekeurd te worden of ze Amerika in mochten. S'middags zijn we naar de Trinity Church geweest, heb hier weer even een kaarsje voor moeder aangestoken. Tot slot zijn we nog naar het 9/11 monument geweest. Terwijl we hier liepen begon het te sneeuwen. We namen vervolgens de subway naar Time square, we wilde graag naar het theater en hier zit een ticketbalie waar je met veel korting kaarten kan kopen voor die avond. We kochten met 50 % korting kaarten voor Mary Poppens, uiteindelijk 65 dollar per kaart maar we zaten op rij 14 precies in het midden! Eerst hebben we nog even bij gogo scrimps gegeten, wat was dat heerlijk! Het theater was echt super mooi van binnen we zaten trouwens in het Amsterdam theater. Ik heb het meeste van de musical begrepen, soms was het even lastig te verstaan als ze zongen.

Donderdag was weer een wandel dag, we zijn door de wijken van SOHO, Little Italy en Chinatown wezen lopen. We hebben meer wijken aangedaan maar ik zou het eigenlijk niet meer weten. We zijn in het m&m museum geweest, stelde niets voor maar we kregen gratis m&m's. In the grand central terminal hebben we geluncht. Dit is een heel groot subway station, met een laag winkels en onder in de kelder verschillende eet gelegenheden, deze zitten allemaal aan de zijkant en in het midden staan allemaal tafeltjes waar je dan rustig even je eten kan op eten.
Na het eten zijn we bij de bibliotheek geweest, deze was erg mooi van binnen. Daarna zijn we nog meer gaan rond wandelen en hebben we bij Baked by Melissa cubcakes gekocht. Melissa had hier om gevraagd omdat toen zij hier was in de zomer de winkel gesloten was. We hebben van elk soort 1 gekocht het waren 11 verschillende. Ze waren heerlijk! Helaas kan ik ze niet mee naar huis nemen, 1 veel te lange reis en 2 ik denk dat ze niet eens het vliegveld halen..

Vrijdag wilde Antonia naar een museum, omdat ik een beetje museum moe ben na Washington besloot ik rond te gaan lopen in Upper East side. Om 15 uur hadden we weer afgesproken voor het museum. We hebben een stukje van de high line gelopen, dit is een oud stuk spoor van vroeger waar ze nu een soort park op een brug van hebben gemaakt. Hier was ook de Chelsea market. Een gebouw waar verschillende kleine winkeltjes in zitten.
S'avonds hebben we heerlijk bij het Hard rock café gegeten. Daarna zijn we met het hostel naar een club geweest. Ik heb hier wel erg gelachen om de Japanners, ik denk dat die thuis niets drinken, na 1 drankje stonden ze al op hun kop en gingen ze helemaal los. Ook de jongens uit Argentinië waren niet te houden, die probeerde elk meisje te versieren.. Het was een mooi afsluiting van mijn dagen met Antonia, zaterdag is ze vertrokken naar Boston en daarvandaan zal ze vliegen naar Miami!

Zaterdag eerst heerlijk uitgeslapen, eigenlijk wilde ik niets gaan doen en een rustdag nemen, maar dat vond ik zonde van mijn subwaykaart. Ik heb voor 7 dagen onbeperkt reizen koste me 29 dollar en loopt tot en met maandag. Een enkeltje kost 2,25 dollar dus ja die kaart is er al lang uit.
Ik besloot naar Lower Manhattan te gaan uiteindelijk heb ik ook nog een stuk seaport en het civic centre gedaan. Met het boekje over New York, gekregen van de Dames, begon ik te zoeken naar het eerste punt, het was niet te vinden, vervolgens naar het volgende punt deze kon ik wel vinden. Het is overige een erg handig boekje maar helaas klopt niet altijd alle informatie. Maar hij zit standaard in mijn jaszak en ik kijk er veel in. Vandaag ben ik ook over de welbekende Brooklyn Bridge gelopen, het was er erg koud en ook bewolkt maar in de verte kon ik wel het vrijheidsbeeld herkennen.

Ik hoop dat jullie weer hebben genoten! Dit zal wel 1 van de laatste verslagen zijn, het einde is inzicht. Het laatste verslag wat in the usa is geschreven, de volgende zal ik in het vliegtuig schrijven op weg naar huis.
In mijn koppie ben ik al druk bezig met nadenken, waar heb ik eigenlijk mijn agenda van vorig jaar, waar zijn mijn sleutels. Al druk aan het plannen om iedereen weer te zien! Ik moet nog een nieuwe agenda kopen en ga zo maar door.

Vanavond ga ik niet zoveel doen, eigenlijk wilde in nog foto's gaan uploaden maar de internet connectie is helaas heel slecht. Ik zal het later nog eens proberen.

Heel veel liefs,

Jeantine

  • 12 Februari 2012 - 10:09

    Melossa:

    Ah, ik ben jaloers ;) moet ik toch maar een keer terug voor de cupcakes!

  • 12 Februari 2012 - 13:52

    Ab En Bets:

    Ik ben weer bij met je reisverhalen.Daar moet je echt even voor gaan zitten.Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.Je ondeneemt veel, en fijn dat je dat met andere reisgenoten kan delen.Geniet er nog van want het zit er bijna weer op.Liefs Ab en Bets

  • 15 Februari 2012 - 09:02

    Monique:

    Hé Jeantine!
    Heb net je laatste 4 (!) verslagen gelezen.. liep n beetje achter, maar je mama hield me welop de hoogte :-)
    Tjonge, wat heb je véél gezien, gedaan, gekocht, gekletst en meegemaakt! Op deze ervaring kun je nog héél lang nagenieten.
    Ik wens je alvast n goede reis back home; 't ijs is aan t smelten, maar ja dan komt de lente gauw, toch?
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 32233

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: