New York, de laatste dagen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu New York, de laatste dagen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

New York, de laatste dagen!

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

16 Februari 2012 | Verenigde Staten, New York

New York, de laatste dagen!

De laatste keer dat ik schreef was zaterdagavond 11 februari! Omdat ik het super koud had heb ik even een heerlijke warme douche genomen. In bed had ik het verslag nagelezen en geüpload. Meteen ook de laatste foto's van Washington erop gezet. Ik wilde vroeg gaan slapen maar het was echt een herrie nacht, iedereen loopt steeds in en uit, lichten bleven aan. Ja welkom in een hostel. Wat verlang ik weer naar mijn eigen bedje.

Zondag vroeg het bed uit. Even een ontbijt gescoord. Het is hier normaal niet gratis, maar ik heb wat tickets weten los te peuteren waardoor ik nu elke dag een bagel crème chees, warme chocomelk en een stuk fruit krijg! :-)
Vandaag ging ik met een gospel tour mee. Het viel best tegen omdat we eerst 2 uur in de koud gingen rond lopen en uitleg kregen over allerlei gebouwen. Uiteindelijk kwamen we bij een kerk waar ik 1,5 uur naar een gospeldienst heb zitten luisteren. Helaas kon ik weinig verstaan maar het was wel een ervaring! Ik had het ondertussen erg koud dus besloot ik terug naar het hostel te gaan om op te warmen. Nadat ik het weer wat warmen had ging ik naar Macy's om een paar handschoenen te kopen. Ik dacht dat ik ze verloren was omdat ze niet in mijn tas zaten. S'avonds toen ik naar bed ging lagen ze onder mijn dekken... Maar even terugkomend op Macy's dit is het grootste warenhuis ter wereld. Na dat ik nieuwe handschoenen had gekocht, heb ik ook een heel mooi Tommy Hilfiger setje gekocht! Ik moet toch goed voor de dag komen als ik straks ga solliciteren. Voor de rest ben ik nog even in wat andere winkels geweest om te shoppen.

Maandag was de laatste dag dat ik mijn subway kaart had dus om beperkt kon reizen, ik had nog een paar dingen op mijn lijstje staan om te zien. Zo ben ik nog naar verschillende kerken geweest en naar de rechtbank. De rechtbank was erg interessant. Ik heb hier naar een soort van snel recht zitten kijken de eerst voorgeleiding. Helaas kon ik het niet altijd helemaal volgen maar zo kwamen er zwartrijders, een jongen die de auto van zijn ex had meegenomen en onder invloed van hars en XTC was, een verkrachter en een winkeldief voorbij. Sommige mochten meteen gaan maar de meeste moesten weer terug naar de cel. Daar waren sommige natuurlijk het niet mee eens.
S'avonds ben ik weer gaan shoppen. Ja het wordt een beetje eentonig.

Dinsdag was mijn laatste hele dag in New York. En eigenlijk heb ik niet zo veel gedaan, ik had voorgenomen om te gaan wassen omdat dat makkelijker inpakt, uiteindelijk ging ik pas rond 3 uur wassen. Na de was ben ik toch nog even de deur uitgegaan om de laatste cadeautjes te kopen. Bij terugkomst heb ik mijn tas grotendeels ingepakt. Het was een laatste onrustige nacht en kon niet in slaap vallen. En toen ik eindelijk lag te slapen gingen om 4 uur een paar mensen opstaan.

Mijn laatste dag was aangebroken ik ga naar huis het is woensdag. Na mijn douche heb ik mijn tas verder ingepakt. Het paste er net allemaal in. Het had echt niet meer moeten zijn. Ik besloot mijn laatste uren in het hostel te slijten, ik heb wat zitten Skype en internetten. Uiteindelijk ben ik met de metro en de bus naar het vliegveld gegaan. Het inchecken, jullie mogen best weten dat ik het even heel warm had, mijn trolley moest op de weegschaal... Ja en hij was ruim 14,8 kilo, dat was te zwaar.. Maar ik mocht hem gratis inchecken. Gelukkig daar was ik blij mee. Maar helaas ik stond bij de verkeerde balie! Ik moest ergens ander heen! O nee nu gaan we het op nieuw warm krijgen ondertussen wist ik nog niet wat mijn backpack woog. Op naar een ander balie ik moest eerst met de Metrorail naar een ander gebouw. Daar aangekomen moest ik in een mega lange rij staan, ik was ruim op tijd dus prima. Uiteindelijk was ik aan de beurt en mijn backpack mocht op de weegschaal. Oeps 25,5 kilo.. Gelukkig was die halve kilo niet erg. Hier deden ze gelukkig niet moeilijk over mijn trolley. Later in de rij bij de douane zat ik even op te tellen wat voor gewicht ik nu heb. In totaal had ik nu ruim 40 kilo terwijl ik Nederland verliet met nog geen 18 kilo... Ik heb dus voor 22 kilo aan kleding, schoenen en souvenirs gekocht. Oké dat wordt voorlopig niet meer shoppen.. Ik moet er eerst maar een nieuwe kast bij kopen.

Na alle controles heb ik even wat bij de Mac gegeten, ik was ook nog zo handig om mijn volle beker met dr pepper uit mijn handen te laten vallen. Na mijn maaltijd heb ik wat rondgelopen om naar een goede connectie met de wifi te zoeken. Maar helaas geen wifi. Wel vond ik een Heineken bar dus daar heb ik even een heerlijk biertje zitten drinken!

Het was tijd om in het vliegtuig in te gaan, ik heb uiteraard een plekje bij het raam. Zo heb ik een mooi uitzicht met het opstijgen en landen. Nadat we allemaal zatten waren er problemen, eerst mochten we niet vertrekken omdat het weer mee zou zitten en we dan te vroeg zouden landen op Schiphol en Schiphol zou dan gesloten zijn. Daarna moest de piloot nog extra papieren ondertekenen en later was er iets fout met het overladen van de gegevens tussen het vliegtuig en de luchthaven. Met 1,5 uur vertraging vertrokken we. Terwijl ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig en kijk terwijl een film. Zo heb ik net the Hangover 1 gekeken en ben ik nu met deel twee bezig. Het is eigenlijk belangrijk dat ik ga slapen, bij mij is het nu 21.00 uur maar in Nederland is het 3 uur s'nachts. Overigens had ik begrepen dat ik een ontbijt zou krijgen, maar ze hebben het verkeerde eten geladen dus nu krijgen we ook nog een diner.. Ik heb helemaal geen honger..

Ik ga even eten en verder met mijn film. Ik zal morgenochtend nog even een stukje schrijven over de rest van de vlucht.

Liefs, Jeantine

Goedemorgen allemaal,

Op mijn klokje zie ik dat we over 27 minuten gaan landen. We hebben nog een uur vertraging. Het zit erop en dat voelt toch wel zo raar! Ik weet nog als de dag van gisteren dat mijn ouders me naar Schiphol brachten en dat ik begon aan mijn reis van 2,5 maand begon en dat dat best lang voelde.. Nu is het al weer om. En ik heb genoten, zoveel mooie dingen gezien, zoveel bijzondere mensen leren kennen met ieder zijn eigen verhaal. Met helaas ook momenten dat ik het moeilijk had maar dan was iedereen er met zijn of haar berichtje dat ik zo stoer was omdat ik dit allemaal in mijn eentje deed. Dat ze genoten van mijn verslagen en dat gaf mij dan wel weer kracht!

Maar ik ben blij om naar huis te gaan om iedereen te zien en mijn leven fris en fruitig te starten. Te zoeken naar een baan waar ik mijn ei in kwijt kan. Ik kijk er naar uit om na bijna twee jaar weer te starten met de trainingen van voetbal, is niet aan de kant te hoeven staan omdat mijn benen niet willen mee werken.
Ik heb weer leren te genieten van het leven en dat ga ik ook zeker doen! In de loop van volgende week ga ik proberen nog een blog te schreven met hoe ik het in Nederland heb. Ook wil ik nog een soort van samenvatting schrijven. Maar nu eerst iedereen weer zien en natuurlijk Carnaval vieren!

Tot snel,

Heel veel liefs,
En heel veel knuffels.

Jeantine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1224
Totaal aantal bezoekers 32264

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: