Chiang Mai, part 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Chiang Mai, part 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, part 1

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

04 November 2017 | Thailand, Chiang Mai

Intussen is het maandag en staan we, ik ben nog steeds met Lars, om 7.15 uur op het station van Chiang Mai. Het handige van hetzelfde hostel boeken is dat we nu een taxi konden delen.
We waren zo in het hostel helaas konden we weer niet meteen inchecken. Wel konden er gedoucht worden en dat was best wel even fijn na een nacht in de trein.

Intussen raakte we aan de praat met Rob een jongen uit Amerika. Omdat we geen zin hadden om tot 14 uur te wachten om in te checken besloten we wat te gaan doen. We wilde naar de Doi Suthep tempel. Vanuit het hostel wel geadviseerd om ons te laten brengen naar de tweede ingang van de dierentuin en vanaf daar te lopen. We moesten het eerste stuk dus met een taxi, terwijl we stonden te onderhandelen over de prijs kwam Cyria voorbij lopen. Cyria hadden we al ontmoet in de trein, ze hoorde van onze plannen en wilde graag mee. Alleen liep ze op slippers dus moest ze wel even schoenen wisselen.

Eenmaal bij het begin van het pad wisten we eigenlijk totaal niet waar we aan begonnen. Het zou ongeveer 1,5 tot 2 uur duren volgens het hostel. Het was een super mooie route, we liepen langs watervalletjes, moesten over bomen klimmen en keken onze ogen uit. In het midden kwamen we een tempel tegen met een hele mooie waterval. Hier hebben we een beetje rond gelopen en van het uitzicht genoten. Uiteindelijk zijn we verder gegaan, het tweede deel was wel een stuk zwaarder. Het was veel meer hoge en grote stappen nemen. Een soort mega trap alleen was geen tree gelijk en moet je heel goed kijken waar je je voet neerzette om te zorgen dat je niet weg gleed. Sowieso heb ik niet zoveel profiel op mijn schoenen dus is het best glad. Af en toe moest je je ook goed aan de takken vast houden om niet weg te glijden. Uiteindelijk waren we bijna boven en hebben we eerst zitten eten. Na deze klim hadden we dat echt wel verdient. Misschien moet ik in Nederland toch wat vaker de trap gaan nemen. Ik vond het namelijk best zwaar, ben het echt niet meer gewent.

Na onze lunch hebben we de trap bestegen tot aan de tempel, de Doi Suthep tempel, dit is een boeddhistische tempel. Hier hadden we ook een mooi uitzicht over de stad Chiang Mai. Nadat we de nodige foto’s hadden gemaakt, de tempel hadden gezien en van het uitzicht hadden genoten wilde we met de taxi terug. Bij de taxi aangekomen waren we de eerste en ze wachten tot hij vol zit. Het was namelijk 60 bath per persoon en als je meteen weg wilde moest je 600 bath betalen voor de hele taxi. We besloten maar om te wachten en eindelijk na 30minuten gingen we weg.

Eenmaal terug bij het hostel heb ik kunnen inchecken en heerlijk kunnen douche. Al was het water dan weer warm dan weer koud.. Ik zit in stamps en dit is best een relaxt hostel je hebt een soort van eigen hokje met gordijn en geen stapelbed. S’avonds hadden we op de planning staan om naar het muathai boksen te gaan. Eerst hebben we gegeten. Je eet hier soms voor nog geen 100 bath dat is ongeveer 2,50 euro. Dat zal straks weer wennen zijn in Nederland. Na het eten hebben we bij het hostel wat gedronken. Hier kwamen Janneke en Heleen heen 2 meiden wie Lars heeft leren kennen in Bangkok en ergens anders in een hostel zitten. Ook Cyria wilde mee naar het boksen dus kwam ook naar ons hostel. Bij het hostel hebben we ook nog 2 Amerikanen ontmoet wie mee wilde met ons naar het boksen. Uiteindelijk hadden we een aardige club en zijn we erheen gewandeld.
Het was een belevenis, er waren 7 partijen, mannen, vrouwen en een speciaal gevecht. Dit waren uiteindelijk een stel grappenmakers die blind gingen boksen alleen zagen ze stiekem wel en gingen ze dan de scheids slaan. Het was wel grappig om te zien. Het echte boksen ging er hard aan toe we hebben 2x een KO gezien. Zo ook in de laatst party maar deze was snel afgelopen binnen een minuut ging de tegenstander neer.
Na het boksen zijn we uit geweest. Eindelijk kon dit omdat door de rouw periode het echt overal dood was tot nu toe.

Dinsdag was een lekkere luie ochtend en middag. Eerst heb ik heerlijk uitgeslapen waarna ik het twee deel over Bangkok heb geschreven en de foto’s heb uitgezocht. Om half 3 ben ik met Lars wezen ontbijten. We zaten echt in een super tentje aan de rivier. Na het eten zijn we weer met de taxi naar de Doi Suthep tempel gegaan. Vanuit het hostel was gezegd dat het super mooi was om naar de zonsondergang te kijken. Janneke en Heleen zouden om de scooter ook komen kijken. Uiteindelijk viel het best wel tegen en zijn we weer terug naar het hostel gegaan.
S’avonds gingen we naar de Lady boys show. Eerst heb ik gegeten met Heleen, Janneke en Lars, later sloten Cyria en haar zus Leonie aan, die in de tussen tijd ook in Chiang Mai is aangekomen. De Lady Boys zijn mannen die zijn omgebouwd tot vrouw of mannen die als vrouw verkleed gaan, soms zie je gewoon echt niet dat het mannen zijn geweest. Ze deden playbackte allerlei liedjes en liepen dan tussen het publiek door. Als man had je het best wel slecht omdat ze steeds je probeerde te zoenen of aan te halen. Zelfs werd er een man het podium opgetrokken die half werd uitgekleed. Het was een show van ongeveer en uur en was uiteindelijk best de moeite waard. Omdat we de volgende dag een olifanten tour gingen doen zijn we naar het hostel gegaan. Het was immers al weer half 11.

De volgende keer ga ik jullie alles vertellen over de olifanten het was echt super gaaf.

Liefs x,
Jeantine

• 04 November 2017 - 09:14

Willeke:

Ja die olifantenrit hebben wij ook gedaan, was echt Súper, daarna nog over de rivier. Heb daar heerlijke herinneringen aan.
    Geniet er maar kekker van.
    Gr Willeke

• 07 November 2017 - 11:26

Ine Lips:

Hoi Jeantine wat schrijf je ontzettend gezellig en heel beeldend ook voor jezelf straks ontzettend leuk om weer terug te lezen. Je hebt intussen een heel stel mensen waar je mee optrekt leuk hoor, en al die nieuwe activiteiten, je maakt er echt wat van.
    Geniet hoor ik lees graag je dagboek. tot de volgende keer.
    Ine

• 10 November 2017 - 14:59

Maria En Romain De Zutter .:

ik vind het fijn dat je zo een mooie reis maakt.
    Geniet ervan.
    Ik heb alvast genoten van het lezen van je verslag.
    Leuk zo met al die jonge mensen samen.
    Ik wacht in spanning naar je volgende verslag.
    Groetjes Maria en Romain uit België