Grand Canyon!!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Grand Canyon!!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Grand Canyon!!!

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

08 December 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Grand Canyon!

Dinsdagochtend was het vroeg opstaan het was poging twee opzoek naar de bus naar de grand canyon. Ik wist nu waar de bus stopte alleen nu nog de goede bus. Toen in het hostel uitliep kwam de bus die naar het hotel ging er aan. Timing! Ik snel een sprintje trekken naar de halte. Na 5 minuten in de bus gezetten te hebben was ik bij het stratosphare hotel. Ik was hier al om 5.20 dus ruim optijd omdat ik hier pas om 5.45 opgepikt zou worden door een witte bus met de naam skywalk. Dus ik bij elke bus die kwam kijken of hij wit was, maar helaas geen witte bus. Er was ondertussen wel een zwarte bus met de naam air bride. Het was intussen 5.55 en nog geen bus... Ik begon hem best te knijpen. Ik maar een praatje met de buschauffeur van de zwarte bus maken. Wat bleek ik stond op zijn lijstje.. Met deze bus gingen we naar een groot gebouw waar meerdere bussen kwamen, we moesten betalen kregen een pakje drinken en een soort koek als ontbijt en werden verdeeld in de bussen. Ik was meteen naar de bus gelopen omdat ik graag voorin bij het raam wilde zitten, het was een dubbel dekbus dus dat zou mooi uitzicht betekenen tijdens de reis. Ik was er als eerste en had een mooi plekje.

Eerst zijn we naar de Hoover dam gewest, dit was 45 minuten rijden.
Hier hebben we wat foto's gemaakt. Hierna gingen we beginnen aan een tocht van 4,5 uur naar de canyon's, ja je moet er wat voor over hebben. Na 2 uur hebben we een stop bij de mc gemaakt. Waarna we weer 2 uur verder gingen rijden. Tijdens de lunch ( een mini pizza van de pizzahut, ik snap wel waarom die Amerikanen zo dik zijn ) hebben we in een imax theater naar een film van 15 minuten gekeken over het ontstaan van de canyon's. Nu moesten we nog maar 30 minuten om bij onze plaats van bestemming te komen THE Grand Canyon!! http://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Canyon#South_Rim

Wat was dit super gaaf om te zien. Zo mooi! Kan het gewoon niet omschrijven, kijk maar naar mijn foto's op Facebook. Heb er genoeg gemaakt ;-)

Na een klein uur rond gelopen te hebben ging ik terug naar de bus. Zaten we allemaal in de bus startte de bus niet... O en al die oudjes om me heen werden helemaal gek. Ik zat al grapjes te maken nu gaan we lekker hier slapen en kunnen we morgen de zonsopkomst bekijken. Maar na 15 minuten deed de bus het toch weer. Nu gingen we eerst nog naar een ander deel. Hier hebben we de zon zien ondergaan. Was echt super gaf.

Uiteindelijk gingen we weer terug naar Las Vegas. En was ik om 11 uur weer in het hostel. Het was een super lange dag maar zeker 1 om nooit te vergeten, graag zou ik nog een keer in de zomer naar de canyon willen. Omdat we nu niet het water hebben zien stromen.

Woensdag had ik eerst een rustig ochtend, lekker beetje ipad'en. S'middags ben ik nog even naar de strip gegaan. En ben ik weer wat casino's in gelopen. Ik wist dat er ergens tijgers moesten zitten. Er schijnt ook ergens een haai te zitten maar die heb ik nog niet gevonden. Ook was ik even Seasers palace in geweest wat is dit een onwijs mooi casino van binnen. Ook zitten in veel casino's allemaal winkels verstopt. De 1 nog mooier dan de andere!

S'avonds ben ik met mijn roommate een busticket wezen kopen. Vrijdag vertrek ik om 7 uur naar Los Angeles. Vandaag wil ik nog even een hostel boeken. Voor de rest ga ik niets doen. Heb toch erg veel last van mijn knie helaas. Hoop dat als ik een paar dagen rustig aan doe het over gaat.

Het weer is hier trouwens super. Lekker veel zon maar het is wel fris.

Tot mijn volgende verslag vanuit Los Angeles.

Liefs, huggs

Jeantine

• 08 December 2011 - 21:34

Connie :

Hoi Jeantine,
    Wat heb je een intensieve dagen, maar dat hoort eigenlijk wel bij reizen. Mooie foto's. Genieten maar!
    Groetjes,
    Connie

• 08 December 2011 - 21:45

Lenka:

Goed te horen dat je het naar je zin hebt. Fijn dat je zo snel contact met anderen maakt.

Uiteraard voor mij leuk, om je belevenissen te volgen. Ik vermaak me er prima mee.

• 09 December 2011 - 07:27

Erna Van Barneveld:

Wat leuk Jeantine! Ja, de Grand Canyon is geweldig mooi. Prachtig ook dat je een zonsondergang hebt meegemaakt daar. Heel veel plezier nog (en niet teveel eten hè? :-))