San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

31 December 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Toch nog even snel een verslag voor het nieuwe jaar begint. Bij jullie is het nieuwe jaar al begonnen maar ik moet nog even wachten... Bij deze " Gelukkig Nieuwjaar!!" Vorig jaar was ik in Oostenrijk met de feestdagen, dit jaar in de USA, waar zal ik volgend jaar zijn?

Maandag was de busreis verder goed gegaan. Ik was iets voor 9 uur in het hostel. Ik heb een heerlijke douche genomen en ben lekker in bed gaan liggen. iPad erbij en beetje tv kijken. Ik sliep op een 4 persoonskamer met twee andere jongens. De volgende dag kwam er een vierde bij. Eentje vroeg nog wel of ik mee uitging maar dat heb ik afgewezen.

Dinsdag ochtend hebben Christa en ik besloten om naar de golden gate bridge te gaan fietsen. Het zou nog 2 dagen goed weer zijn en daarna zou het bewolkter worden. 2 blokken achter het hostel zit een bike verhuur, het was een soort tour mountainbike helemaal top. Eerst hebben we heerlijk over de werf gefietst met af en toe een stop om een foto te maken. Ook zijn we bij the palace of fine art gestopt en hebben even rondgelopen. Onder aan de golden gate bridge hebben we geluncht een witte bonen soep met een pistolet met ham en honing mosterd.
Het was een aardige klim naar boven, maar ik heb het gehaald zonder af te stappen. Christa fiets in Zwitserland bijna nooit dus die was gaan lopen. Voor dat we de brug opgingen nog snel wat foto's maken. Op de brug was het erg druk met wandelaars en fietsers. Aan de andere kant hebben we ook nog even foto's gemaakt om vervolgens door te fietsen naar Sausalito. We konden hiervandaan met de Ferry terug, maar het fietsen ging wel goed en het zonnetje scheen heerlijk dus besloten we door te fietsen. Af en toe hebben we nog een stop gemaakt om ondermeer naar de woonboten te kijken en de boten in de haven. Uiteindelijk zijn we door gefietst tot Tiburon. Aan het einde was er nog even paniek ik was Christa kwijt geraakt. Christa had om haar route kaart gezien dat om 4.30 uur de Ferry zou vertrekken en de volgende zou 1,5 uur later zijn. We wilde graag de eerste Ferry halen. Dus wij het tempo iets opvoeren. Voor mij was dit geen probleem maar voor Christa wel. Ik stelde al voor dat ze voorop kon fietsen om het tempo aan te geven maar ze wilde dat ik voorop fietste omdat ze dan sneller was. Steeds keek ik achterom elke 3/4 minuten en was ze er. Maar op een gegeven moment keek ik om en was ze er niet meer. Ik stapte af om te wachten. Maar na een paar minuten was ze er nog niet. Ik snel terug naar het punt waar ik haar als laatst had gezien. Maar geen Christa te bereiken. In het stukje dat ik haar kwijt raakte had ik wel een kruispunt overgestoken en was ik daarheen terug gefietst en was even een andere straat in gereden. Geen Christa te bekennen, ik besloot om de goede route op te pakken en als een gek naar de Ferry te fietsen, ik had nog 10 minuten. Ik hoopte dat ze daar was. Maar helaas geen Christa, ik begon al zenuwachtig te worden van waar is ze nu. Maar gelukkig naar enkele minuten kwam ze aan fietsen. Ze was de verkeerde weg ingeslagen. Echter er was alleen geen Ferry, ik keek op mijn map en wat stond daar de Ferry ging pas om 4.55 uur. Christa had een oude route kaart in haar mapje met verkeerde tijden. Nu hadden we nog wel even tijd om rond te lopen en een warme chocolademelk te drinken, die hadden we wel verdiend! Vanaf de Ferry konden we nog even een glim opvangen van de golden gate bridge. Dit leverde ook een paar mooi plaatjes op. In tussen was het al donker en hadden we geen licht op onze fiets, eerst zijn we nog naar een paar winkels geweest en heb ik een super warm vest gekocht, grijs met een capuchon en een soort bont er langs, vervolgens hebben we de fietsen terug gebracht. We hebben deze dag ongeveer 30 kilometer gefietst met als gevolg dat we een beurse kont hadden.

Woensdag hadden we besloten om een wandel dag te houden, aangezien onze bios nog steeds beurs was en zitten niet fijn was. Eerst zijn we met de kabeltram naar het kabeltram museum geweest, hier konden we zien hoe het kabel systeem ons de grond werkt. Dicht bij was de grace kathedraal, hier ben ik ook nog even binnen geweest om een kaarsje aan te steken. Deze kathedraal lijkt van de voorkant op de Notre Dam in Parijs. De rest van de middag hebben we rond gelopen over de werf. Op de terug weg zijn we weer met de kabeltram gegaan. Ook waren we nog in een shoppingcentrum, er lagen allemaal mensen op de grond en wij hadden zoiets van wat is dit nu. Begon er op dat moment een animatie in de koepel. Dus wij zijn er ook maar even bij gaan liggen om ernaar te kijken. Was erg grappig!

Voor de donderdag hadden we een tour geboekt, eerst gingen we naar de Muir Woods, hier hebben we dikke bomen staan. We hebben hier een uurtje rond gewandeld om vervolgens naar de eerste wijn proeverij te gaan. De wijn smaakt hier heel anders, eerst kregen we witte wijn deze waren erg zoet, daarna kregen we rode wijnen deze waren ook zoet. En ik vond ze totaal niet op de wijnen van thuis lijken. Wel hadden ze nog een heerlijke olie staan waar je stokbrood in kon dippen. Het begon al lunch tijd te worden dus ik heb hier aardig was stukjes van genomen. Ook stond er een heerlijk bakje mosterd hier kon je ook een brood je in dopen. Volgens mij heb ik het halve bakje leeg geen maar vond het dan ook erg lekker. Ik heb dan ook een potje mosterd gekocht! Aan het einde kregen we nog een dessertwijn, deze was erg lekker ook kregen we een soort pinda's in Karamel! Ook onwijs lekker dus die heb ik ook gekocht. Ik ga proberen de mosterd en pinda's niet op te eten zodat er thuis ook geproefd kan worden maar of ik dat ga reden weet ik nog niet. Heb natuurlijk ruimte te kort in mijn tas met alle aankopen... Na de eerste proeverij zijn we wezen lunchen bij een Mexicaan, dit was erg lekker alleen had ik niet zo veel honger omdat ik al genoeg stokbrood had gedipt in de olie en mosterd.
Daarna zijn we bij nog twee proeverijen geweest. Het was allemaal erg lekker maar wel veel.
S'avonds ben ik nog mee geweest met de kroegentocht dit was erg gezellig. Het grappige is dat iedere Koreaan weet waar Nederland ligt! Ja want zei hebben Guus Hiddink uit The Netherlands! Maar ik ben vervolgens ook een held omdat ik daar vandaan kom. Als ik nu de Koreaantjes tegen kom gaan ze steeds zwaaien! Super grappig!

Omdat ik donderdag te veel alcohol had genuttigd had dit als gevolg dat ik vrijdag heerlijk brak was. Ik heb dan ook niets gedaan deze dag. S'morgens moest ik wel in en uit checken, omdat ik van kamer veranderden. Toen ik het hostel boekte was er geen kamer meer beschikbaar voor alle nachten.
Ben deze dag even boodschappen wezen halen, foto's uploaden, een uur geskypt met mijn ouders en dit eerste stuk geschreven. S'avonds kwam ik een bekende tegen, een Nederlands meisje wat ik al eerder had gesproken in het hostel in San Diego, hoe grappig, ze is nu mijn roommate.

Vandaag oudjaarsdag, zijn we naar Alcatraz island geweest. Wat was dit gaaf! Eerst hebben we naar een korte introductie film zitten kijken om vervolgens een audio tour te doen. En ja hij was eindelijk ook is in het Nederlands! Je liep zo door de hele gevangenis en op elke plek kreeg je een ander verhaal te horen. Later zijn we nog heerlijk in het zonnetje wezen lopen en hebben we naar de sky line van San Francisco zitten kijken. Ook hebben we hier een toast uitgebracht voor het nieuwe jaar in Nederland, bij gebrek aan champagne heb ik het maar met mijn vitaminewater gedaan. Terug naar het land kwam er een man samen met zijn vrouw aan tafel zitten in de Ferry, ik herkende hem uit de boek shop. Het was een bankrover die 5 jaar heeft vast gezetten op Alcatraz! We hebben wat met hem zitten praten. Nu was hij een good boy maar vroeger was hij een bad boy! Hij heeft meerdere banken overvallen. Maar waar het geld was wilde hij niet vertellen...

S'avonds hebben we heerlijk in het hardrock café gegeten. Dus weer aan de cocktails gezeten. Ook heb ik Mahi Mahi (Goudmakreel) gegeten. Het was weer een rib uit mijn lijf maar het was heerlijk op een bedje van rijst met groente en een soort salade bovenop! Nu ga ik snel een douche pakken en mij klaar maken voor de party van vanavond. In het hostel is het gratis bier, wijn en hapjes. Om 11 uur gaan we richting The Ferry building om te kijken naar het vuurwerk!

Heel veel liefs, hugs en kiss,

Jeantine

  • 07 Januari 2012 - 13:58

    Ab En Bets:

    Je beleefd weer heel wat,leuk om te lezen. Geniet nog lekker van je reis!
    Liefs Ab en Bets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 32249

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: