Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Miami

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

09 Januari 2012 | Verenigde Staten, Miami

Na mijn aankomst vrijdag in Miami kon ik gelukkig snel op mijn kamer wilde eigenlijk een douche nemen, maar het was zo vies dat ik besloot dat maar niet te doen. Eerst dan maar even eten en een bikini score. Vaak als je op vakantie gaat zeg je ach als ik iets vergeet koop ik het wel. Nou dat was met een bikini niet zo 1,2,3 gedaan. Was al vanaf het begin aan het zoeken. Maar helaas hadden ze tot nu toe alleen maar kleine modelletjes. Maar geluk vond ik dan toch iets wat er mee door kan. Het is een super leuke bikini, al zit ie wel iets straks... Hihi Moet ik toch nog gaan afvallen. Na een pizza puntje gegeten te hebben terug naar het hostel, helaas was nog niet schoongemaakt dan maar bikini aan en hup naar het strand.

Op het strand brak ik even, ik heb een boek van Bep gehad het heet break, ik las de achterkant en de tekst die Bep er voor mij had in geschreven. Ik brak en legde het boekje snel weg om mijn traantjes te drogen. Het was de vermoeidheid, had maar 2 à 3 uurtjes geslapen, kwam in een super vies hostel aan. Ik was er even helemaal klaar mee.

Bij terugkomst van het strand waren ze net bezig met schoonmaken van de kamer, ik helemaal blij kan ik lekker in een schone badkamer douche. Dat viel helaas tegen na de schoonmaak was het nog steeds smerig. Dus ik toch maar naar de receptie gelopen om te klagen, had geen zin om hier vier dagen in te zitten. Bij de receptie waren ze erg verbaasd, de manager kwam terug en zei dat het schoon was, ik natuurlijk woest en begon bijna weer te huilen. Wij samen naar de kamer en laten zien wat ik niet schoon vond. Ze vond het allemaal normaal. Uiteindelijk afgesproken dat ik 1 nacht zou slapen en de volgend dag zou vertrekken en dat ik mijn geld terug zou krijgen. Ook zou er nogmaals schoon gemaakt worden. Het was iets schoner maar nog steeds niet schoon. Het liefste was ik meteen vertrokken maar het was al donker. En een hotel is wel erg prijzig als je aan het backpacken bent. Maar ik heb voor me zelf besloten als ik dit nog eens mee maak loop ik meteen naar het dichtstbijzijnde hotel, hoe duur ook, maar dit nooit meer.

De volgende dag ging ik dus verhuizen, naar het Jazz hostel, was me al aangeraden door Christa, maar het zat vol op het moment dat ik wilde boeken. Maar gelukkig was er weer plek. Dit is een schoon hostel, ook dichtbij het strand en je kan voor 5 dollar een diner krijgen. Meestal wel pasta, maar echt super. Je kan ook lunchen maar eigenlijk eet ik op het moment alleen ontbijt en avond eten. Voor op het strand heb ik chips of snoepjes. Maar eigenlijk eet ik daar niet veel van.
Zaterdag heb ik ook weer voor het eerst hardgelopen eerst 10 minuten wandelen, dan rekken en strekken, 6 keer 1 minuut hardgelopen met steeds 1 minuut rust er tussen, daarna rekken en strekken en 10 minuten uitlopen. Het ging eigenlijk best goed. Voelde alleen iets mij linkerscheen en linker knie. S'middags had ik trouwens ook weer buikspieroefeningen gedaan. Dat viel trouwens wel even tegen. En ik heb heerlijk in het water gedobberd, het water is wel koud maar als je er even in ligt is het heerlijk.

Zondag ochtend dacht ik eerst even wat cultureels te gaan doen. Ik met de bus en wandelen naar het holocast monument. Stond het in de stijgers, ze waren bezig met renovatie. Daarna nog even naar een park gelopen. En weer met de zelfontspanner van mijn camera wezen spelen. Ja je moet toch wat als je alleen bent en eigenlijk wel een foto van je nieuwe jurkje wil hebben.
Daarna ben ik heerlijk naar het strand geweest, zonnen en zwemmen. Ik had mij ook goed ingesmeerd, had alleen geen zin om aan iemand te vragen of die mijn rug wilde insmeren. Met als gevolg dat mijn rug nu verbrand is. Oeps.. Toch maar in vervolg even iemand vragen. Vandaag ben ik ook op de helft van mijn trip. De eerste 39 dagen zijn omgevlogen. Nog 39 te gaan!

Vandaag maandag lekker lui gedaan vanmorgen, niet ontbeten omdat de pancakes hier niet zo lekker zijn. Ze worden wel voor je gemaakt dat is weer een voordeel. Maar ja zelf kan ik het beter denk ik... Hier maken ze ze klaar op een grillplaat maar ik denk dat het in de pan lekkerder is.
Eerst ben ik weer gaan hardlopen in de haven, wat is dit onwijs gaaf mooi! Neem de volgende keer mijn camera mee! Heb een 1 of ander beest in het water gezien, weet niet wat het was zal morgen even beter de borden lezen, hij leek op een zeekant alleen dan veel groter... Het lopen ging ook goed. Eerst heerlijk 15 minuten gewandeld, rekken en strekken, daarna 2 x 1 minuut hardlopen, 2x 1,5 minuut hardlopen, 3 x 1 minuut hardlopen. Steeds heb ik 1 minuut tussen door gewandeld. Het eerste stuk ging goed helaas krijg ik toch weer iets linkerscheen last en in mijn laatste minuut rechter binnen pees. Maar ondanks dat ben ik te vrede, heb heerlijk uitgelopen en gerekt en gestrekt.

Ik had besloten om bij Joe's snow crap te gaan lunchen, had hier goede berichten over gehoord en gelezen in mijn USA boek. Wilde eigenlijk voor de snow crap gaan maar dat was 45 dollar.. Misschien een keer als avond eten. Wel heb ik besloten om in vervolg hier mijn ontbijt te halen. Wat ziet alles er lekker uit!! Echt een top tent! Het kost wat maar dan heb je ook wat. Ook geef ik niet zoveel geld uit omdat ik alleen maar om het strand lig. Daarna doorgelopen naar het strand en heerlijk liggen bakken. Ik had al 1 van de schoonmaaksters gevraagd om mijn rug in te smeren dus dat was alvast gedaan. Later op de middag heb ik het nog aan iemand anders gevraagd. Dus vandaag is mijn rug niet verbrand.

Zojuist heb ik ook nog 4 dagen extra bijgeboekt.. Het bevalt me hier wel..

Ik zie dat kokkie klaar is met de spaghetti dus ik ga even eten score.

Voorlopig denk ik dan even geen update, het is toch alleen maar zonne. En dan worden jullie jarlours en gaan jullie mijn blog niet meer lezen.. Vind het erg leuk om te lezen dat iedereen zo geniet van mijn blog!

Heel veel liefs,

Jeantine

  • 09 Januari 2012 - 22:45

    Emily:

    Hey Jeantine,
    Wat fijn dat je zo avontuurlijk bent en het zo naar je zin hebt.
    Dit had je ook echt even verdient, wat een leven! Hoeveel graden is het daar?
    Nou je kan prima blogs schrijven hoor ;) haha, je bent een topper! Hou je taai en blijf genieten. Xx xxx em

  • 14 Januari 2012 - 09:24

    Saskia:

    Hoi Jeantine, Ook ik heb weer zitten genieten van je verhalen. Je schrijft echt heel leuk. Verheug me op je volgende blog. Geniet lekker van de zon daar, hier is de zon niet te bekennen. Groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 32239

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: