Bangkok part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Bangkok part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Bangkok part 2

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

02 November 2017 | Thailand, Bangkok

Zaterdag stond in het teken van een fietstour uiteraard via Co van Kessel. Een begrip onder de Nederlanders. S’morgens ben ik eerst in het mbk shopping center een Sim kaart wezen halen, ik heb nu 4g internet 30 dagen onbeperkt voor zo’n 15 euro. Ik ben natuurlijk heel benieuwd of dit ook zo blijft werken, je zou zeggen dat dat niet mogelijk is voor dat geld. En ook koop je het op een bazaar waar je echt allerlei kraampjes hebt en flink onderhandeld. Uiteindelijk wordt er een Sim kaart ergens vandaan gehaald, in je telefoon gedaan en whoop, het werkt. Je krijgt geen bonnetje, geen papieren, helemaal niets.

Om daar te komen was nog een hele tour, de straat bij het hostel word nog steeds af en toe afgesloten dus het duurde even voor ik weer weg was. Uiteindelijk heb ik een brommer gepakt en was ik er zo. Ik denk dat de bestuurder helemaal fijn geknepen was. Haha wat gaan die mannen hard. Ze roetsen over tussen door, trekken hard op en remmen dan nog harder. Maar ik heb het overleefd en vond het een leuke ervaring.

Daarna ben ik met de bus naar de fietstour gegaan. Deze was erg leuk en afwisselend. We hebben door de smalste straatjes gefietst zelf door een ondergelopen straat waar je maar hoopte dat je niet hoefde af te stappen omdat je dan met je enkels tot in het water zou staan. We zijn met een veerboot naar de overkant gegaan, daar hebben we een tempel bezocht. Vervolgens zijn we met een longtail-boat naar het groene buitengebied gegaan daar hebben we rond gefietst en uiteindelijk heerlijk gegeten om vervolgens weer met de longtail-boat op huis aan te gaan. Het was een erg leuke ervaring. Helaas was de groep iets minder 7 Fransen die erg op elkaar waren en waarvan we ook nog onderweg een paar kwijt van waren geraakt waardoor we ook nog een tijd hebben staan wachten. En 2 mensen uit Australië. Dat is helaas een nadeel tijdens het alleen reizen, groepen heb je niet voor het uitkiezen. Maar gelukkig had ik mijn telefoon dus veel foto’s gemaakt tijdens het fietsen en zitten appen.

Zaterdagavond ben ik met mijn 2 Nederlandse kamergenootjes naar een rooftop bar geweest. Above 11. Wat hadden we een mooi uitzicht. Eerst hebben we aan de bar moeten zitten er was geen plek later kregen we een tafeltje bij de rand. Dit heeft behoorlijk wat foto’s opgeleverd va;het uitzicht maar ook van de drankjes. De drankjes waren super lekker helaas waren de prijzen niet echt Thais maar meer Nederlands.

Zondag was alweer mijn laatste dag in Bangkok. S’avonds zou ik met de nachttrein vertrekken naar Chiang Mai. S’morgens ben ik eerst mijn ticket voor de trein wezen halen. Eerst weer met de lokale bus, ik blijf dat echt een feest vinden. Je zit tussen de locals, je betaald echt bijna niets en op zich gaat het nog redelijk snel.
Eenmaal mijn ticket in handen ook maar meteen kijken waar de trein precies vertrekt. Nadat ik dat had uitgezocht met de bus weer terug naar het hostel hier had ik met Robin en Liza (kamergenootjes) afgesproken om naar Khao San Road te gaan. Het was weer super warm en hebben een betere rond geshockt. Khao San Road is het bruisende hart alleen omdat het de laatste dag van de ceremonie was, was alles nog steeds heel tam. Nadat we eigenlijk alle drie weer plakte zijn we naar het hostel terug gegaan. Ik had nog even wat eten en drinken voor de trein in gescoord.

In het hostel hebben we eigenlijk alleen maar gehangen voor de rest. Even gefacetimed met thuis. In het hostel zatten best wel wat Nederlanders en zo kwam ik in gesprek met Lars hij ging die avond ook met de trein naar Chiang Mai, dus besloten we om samen naar het station te gaan. Hij moest zijn ticket nog halen, gelukkig wist ik dus waar dat moest. Toen hij zijn ticket had bleek ook nog eens dat we boven elkaar sliepen. Hoe toevallig.

De trein vertrok uiteindelijk redelijk op tijd om 18.10 uur. Om 19 uur werden al de bedden opgemaakt. Lars en ik zijn samen even wezen eten om vervolgens maar een beetje te hangen en ik moest mijn hostel nog boeken. Lars had dat al gedaan dus voor het gemak heb ik dit zelfde hostel ook geboekt.

Ik had het bovenbed geboekt in de trein maar had veel beter een onderbed kunnen boeken. Je kon namelijk niet naar buiten kijken. Niet dat je veel zag omdat het donker was maar toch. Gelukkig kon ik in het begin nog even beneden zitten voordat ik naar boven ben geklommen. Daar heb ik toen het eerste deel over Bangkok geschreven en met het thuisfront zitten appen.

De nacht was niet heel geweldig, ondanks de gordijntjes lag ik echt in het licht, de airco maakte veel herrie en was het ook rumoerig in de trein. S’morgens werden we om 6 uur wakker gemaakt en werden de bedden weer ingeklapt. Het was intussen licht aan het worden buiten dus konden we nu wel wat zien van de omgeving. Uiteindelijk waren we om ongeveer 7.15 uur op het station van Chiang Mai. Hierover ga ik jullie de volgende keer mee vertellen.

Heel veel liefs, vanuit het zonnige Thailand.

Liefs, Jeantine

  • 02 November 2017 - 10:12

    Jos Lips:

    Ik vindt het fijn dat het allemaal goed gaat en leuk is. Hoe gaat het met je rib?
    Groetjes en kus Jos.

  • 02 November 2017 - 18:44

    Klazien Van De Kuinder:

    Hoi Jeantine.
    Bedankt maar weer voor je gezellige reisverslag.
    Is toch een hele klus elke keer lijkt me.
    Fijn verblijf nog en genieten maar.
    Groeten Klazien.

  • 03 November 2017 - 11:57

    Yvonne:

    Fijn dat we op deze manier jouw reis kunnen volgen.Geniet er van. Groetjes, Yvonne en Bertus

  • 10 November 2017 - 15:08

    Maria En Romain De Zutter .:

    leuk zo'n reisverslag. amuseer je maar goed. Tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Backpacken in Thailand!

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

Kanchanabubri

16 November 2017

Chiang Rai en Sukhothai

11 November 2017

Pai

05 November 2017

Chiang Mai, part 2

04 November 2017

Chiang Mai, part 1
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 32234

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: