Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Pai

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

11 November 2017 | Thailand, Chiang Mai

In het laatste verslag was ik gebleven bij zaterdag 4 november. Cyria en ik waren met de miniven naar Pai gegaan waar we weer herenigd werden met Janneke, Heleen en Lars. Een nieuw hostel, dus alles moest weer verkent worden. We sliepen helaas niet bij elkaar op de kamer maar lagen verspreid over 3 kamers. Ik lag met Lars op een kamer. Toch is het altijd fijn om iemand van herkenning bij je te hebben.
De zaterdagavond hebben we niet zoveel gedaan. Eerst ben ik met Cyria wezen eten en hebben we wat over de avond markt gelopen, deze is echt 50 meter vanaf ons hostel. We kwamen hier een parade tegen van versierde auto’s en mensen in een soort van klederdracht. Dit had allemaal nog te maken met het festival. Na alle pracht en praal zijn we naar het hostel gelopen en hebben we hier wat gehangen. Het is wel een gezellig hostel, overal zitten groepjes mensen te kletsen of een spelletjes te spelen. Ook hangen veel mensen rond de pooltafel. Om 22 uur begint de laatste ronde en om 23 uur begint de kroegentocht. Voor de verandering besloot ik eens om mee te gaan. Het was super gezellig alleen vind ik het wel heel lastig om mensen te verstaan. Mijn Engels is al niet echt super maar met veel muziek erbij word het al helemaal lastig. Ook als ik moe ben kom ik niet zo goed uit mijn woorden. Iedereen heeft wel heel veel geduld en zeggen dan ook dat ik het hartstikke goed doe maar ja daar geloof ik niets van. Na 2 kroegen hield ik het voor gezien en ben terug gegaan naar het hostel.

Zondag begon met hangen, de rest was moe van het uitgaan, ik besloot om het verslag van het tweede deel van Chiang Mai te maken. Toen iedereen een beetje wakker was werd er besloten om te gaan relaxen bij een zwembad. Omdat ik eigenlijk al helemaal klaar was besloot ik naar de witte boeddha te lopen. Deze konden we vanaf het dorp zien. Het zou ongeveer een uurtje lopen zijn. Na 3 keer verkeerd gelopen te zijn zat ik eindelijk op de goede weg. Toen ik er bijna was moest ik alleen nog een aantal trappen nemen. Zo raar ik kan uren achter elkaar lopen en bergen op lopen, maar zodra ik trappen ga lopen ben ik echt helemaal kapot. Bij de witte boeddha was ik eerst helemaal alleen. Daarna kwam er een man uit Luxemburg omhoog die een beetje Nederlands kon. Daarna kwam er nog een Nederlands stelletje, die hebben op een kaart laten zien wat leuk was om in de omgeving te bezichtigen. Uiteindelijk kreeg ik bericht van de andere dat ze naar het zwembad gingen dus besloot ik ook om daarheen te gaan. Ik was er immers al langs gelopen en het was 30 minuten terug lopen.
Na een heerlijk verkoelende duik heb ik even heerlijk in het zonnetje gelegen. Na 1,5 uur besloot ik weer terug te gaan naar de witte boeddha, je had namelijk hier een superuitzicht en ik wilde de zonsondergang graag zien. Hoe rustig dat het middags was zo druk was het nu. Er zaten veel mensen om allemaal naar de zonsondergang te kijken. Hier heb ik ook nog even met mijn ouders gefacetimed zodat ze ook al het moois konden bewonderen.
Na het eten heb ik weer over de avondmarkt gelopen en optijd naar bed gegaan omdat we maandag vroeg zouden opstaan om wat actief te gaan doen. Ja van vakantie kan je hier niet spreken soms spreken we al om. 8 uur af om te ga ontbijten.

Maandagochtend hebben we eerst samen gegeten om daarna scooters te huren om naar een plek te rijden voor een wandeltocht van 2 uur nara ene waterval.
Vandaag waren aanwezig Janneke, Heleen, Lars, Cyria en Jaimy een jongen uit Engeland. De tocht zou ons na 2 uur wandelen bij een mooie waterval brengen. Het begon meteen al goed, bij de start lag een mega plas water. Je kon er niet echt omheen of je moest klimmen en klauteren of je moest er dwars doorheen lopen. De mannen besloten hun schoenen uit te doen en er doorheen te gaan wij vrouwen kozen natuurlijk de moeilijke weg. Zo die zijn we voorbij. Na 50 meter moesten we lachen, een rivier waardoor we moesten. Allemaal schoenen uit en hup er doorheen. Voeten droog maken en weer door. Na een paar minuten lopen moesten we weer de rivier over, we hoopte toch echt dat dit de laatste keer was. Maar helaas, uiteindelijk besloot ik 1 schoen uit te doen en via de stenen naar de overkant te gaan en dan 1 voet met schoen op een steen en 1 voet zonder de schoen in het water. Dit werkte alleen niet echt dus uiteindelijk 1 natte schoen, na de zoveelste keer er doorheen besloot ik maar gewoon te lopen. Dan maar natte schoenen, uiteindelijk was dit ook de beste keuze we hebben namelijk heen zo’n 40 keer het riviertje moeten oversteken maar ja terug dus ook weer 40 keer. Af en toe was er een behoorlijke stroming waardoor je moest zorgen dat je goed rechtop bleef, ook lagen er allemaal rotsblokken waar je je tenen behoorlijk aan kon stoten en zag je soms totaal niet waar je je voeten neerzette.
Het was uiteindelijk een super mooie tocht en na 2.45 uur waren we eindelijk bij de waterval aangekomen. Hier hebben we snel allemaal wat gegeten, een groepsfoto gemaakt en weer terug. We wilde voor het donker het bos uit zijn. En vanaf 17 uur zou het al donker worden. De terugweg hebben we uiteindelijk in 1.55 uur gedaan. Deze ging bergafwaarts dus dat liep een stuk makkelijker. Dit was tevens onze laatste dag met Cyria omdat ze de volgende dag s’morgens vroeg zou vertrekken. Eerst even wat snacks op de avondmarkt gehaald om de eerste honger te boven komen daarna wezen douche om s’avonds met zijn alle te gaan eten.

Dinsdagochtend eerst maar uitgeslapen, ik had het even nodig.
Eind van de ochtend ben ik wat gaan eten en besloot voor 2 dagen een scooter te huren. Op maandag hadden we niet echt ver gereden dus ik vond het best spannend, scooter rijden heb ik eigenlijk nooit in Nederland gedaan. Ik ben eerst naar de Pai canyon gereden, dit moet de tegenhanger van de grand canyon zijn, nou dat is het dus echt niet zo. Het zijn extreem smalle paden met een afgrond van 50 meter aan weerskanten.

Daarna ben ik naar de memorial bridge gereden. Deze is vernietigd en later weer opgebouwd na de tweede Wereldoorlog. Daarvandaan ben ik naar een hotspring gereden, deze was alleen 300 bath en ik had mijn zwemkleding niet mee. Ik heb even aan het water gevoeld bij een hotspring buiten het terrein, het water was echt heel warm, je kon nauwelijks je hand er in steken. Uiteindelijk ben ik naar de bamboe bridge gereden. Dit was best een pittige weg met veel bochten, slechte wegen en veel andere toeristen op scooters. Maar de bestemming was mega. Eerst heb ik zitten eten met een super mooi uitzicht richting de rijstvelden en de bergen. Daarna heb ik over de bamboe brug gelopen over de rijst velden heen. Uiteindelijk ben ik met een omweg naar huis gereden. Nog even bij de witte boeddha gestopt maar de zon was helaas net onder.

Woensdag zijn we naar de grotten gereden met zijn 4e omdat het 50 kilometer zou zijn met veel haarspeldbochten, berg op en berg af zijn we vroeg vertrokken. Het was een supere mooie en spannende route, Lars reed voorop en die had een mooi rustig tempo. Op de helft hebben we even gestopt om onze truien aan te doen. Het was namelijk best wel koud op de scooter. En soms gingen we best hard. Ze kunnen ongeveer 80 km per uur en berg af 90 km. Of dit altijd verantwoordelijk is is de vraag maar gelukkig hebben we het allemaal overleefd. Na 2 uur in totaal kwamen we aan bij de grotten, er waren 3 grotten alleen was er maar 1 open. De andere waren dicht omdat het water te hoog staat.
Bij de ingang betaalde we en kregen onze eigen gids aangewezen. Ze zei eigenlijk niets we moesten gewoon achter haar aanlopen. Bij de grot ging Lars eerst de vissen voeren. De vissen wisten precies waar ze moesten zijn ze lagen met zoveel bij elkaar dat ze af en toe buiten het water terecht kwamen door het gespring naar het eten.
In de grot gingen we op een bamboe bootje naar de overkant waarna we een rondje hebben gelopen in de grot. Opeens kwam er geluid uit de gids en wees de gids met haar zaklamp naar iets. Het was wel even leuk om rond te lopen, het was wel erg jammer dat we zo lang hadden gereden en er 2 grotten dicht waren. Na een heerlijk maaltijd, ik eet hier 2 keer per dag warm zijn we teruggereden. We hadden in het begin nog wel even 10 minuten gehad mara gelukkig hield dit snel op.

Donderdagochtend ben ik eerst nog even met de scooter wezen rond tijdje ik had de scooter tot 12 uur en mijn bus naar Chiang Mai ging om 13 uur. Eerst ben ik naar een waterval gegaan daarna wilde ik naar een uitzichtpunt alleen mijn navigatie stuurde mij elke keer een andere kant op. Toen het ook nog eens begon te miezeren was ik er klaar mee. Wilde eigenlijk ook nog naar een hotspring maar om nu in mijn bikini in de regen te gaan liggen vond ik ook niets.
Om terug te rijden was nog een hele toer. Mijn telefoon was de weg kwijt en uiteindelijk heb ik hem uitgezet en ben ik op mijn gevoel gaan rijden. Ik moest namelijk de berg af en niet op. Uiteindelijk zag ik weer van alles bekends en was ik ook zo terug. Het inleveren van mijn scooter was nog een hele toer nou ja niet het inleveren maar erna. Ik was helemaal vergeten dat ik mijn telefoon in het voorvakje had gedaan. Toen ik naar het hostel liep en mijn telefoon wilde pakken uit mijn tas schoot dit door mij heen. Ik een sprintte naar de scooter verhuur... scooter al weg... nee help.. niet mijn telefoon, rijbewijs en creditcard... ik helemaal in de stress vragen waar is mijn scooter... mijn telefoon.. mijn pasjes. De dames gebaarde dat ik moest gaan zitten, de scooter was onderweg naar een depot maar ze het gingen het regelen. Jullie snappen het ik zat daar vol stress en dacht echt hoe dom ben je.. maar na 10minuten kwam een meneer en die hield mijn telefoon omhoog. Gelukkig zaten ook nog mijn pasjes erin. Wat was ik blij!

Daarna ben ik naar het hostel gegaan en heb ik gegeten met de dames en Lars. Toen kwam het moment om afscheid te nemen van Janneke en Heleen en moesten Lars en ik naar de minivan die ons terugbracht naar Chiang Mai.

Zo het is weer een heel verhaal geworden.
Liefs en een hele dikke knuffel!

Jeantine

  • 11 November 2017 - 15:24

    Klazien Van De Kuinder:

    Hoi Jeantine.

    Bedankt maar weer voor je verslag.
    Zo maken wij een beetje mee wat je tot nu toe allemaal ondernomen hebt.
    Dank je wel en wens je nog een fijne periode.
    Wanneer kom je terug?
    Veel plezier en hou je telefoon goed in de gaten als je hem ergens wegstopt.

    Groeten Klazien.

  • 11 November 2017 - 19:37

    Jos Lips:

    Doe je wel voorzichtig met een scooter. Verder veel plezier en weer een mooi verslag.

  • 13 November 2017 - 20:06

    Maria En Romain De Zutter .:

    Tof, je schrijft wel vlot.
    Gelukkig had je je GSM terug, spannend.
    Groetjes uit België
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Backpacken in Thailand!

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

Kanchanabubri

16 November 2017

Chiang Rai en Sukhothai

11 November 2017

Pai

05 November 2017

Chiang Mai, part 2

04 November 2017

Chiang Mai, part 1
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 32254

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: