Universal studio - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Universal studio - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Universal studio

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

13 December 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

De laatste keer dat ik iets schreef was het zaterdagavond. Zondag heb ik eigenlijk niets gedaan! Het was erg bewolkt en koud buiten. Ben wel met mijn roommate naar de supermarkt gewandeld en heb wat inkopen gedaan. Toen ik terug was heb ik heerlijk tomaten soep met stokbrood gegeten.

Wat betreft het eten heb ik mijn draai nog niet gevonden. Ontbijt is meestal brood met jam en pindakaas waar ik niet van houd of het is cornflakes met melk en tja daar houd ik ook niet zo van. Meestal wordt het een brunch, dan is het of een broodje van subway, een hotdog, kleine hamburger. S'avonds is het tot nu toe ook niet echt wat, op de paar keer na dat een ander eten voor mij heeft gemaakt. Ik heb bij de supermarkt maar wat kant en klaar bakjes pasta gekocht en noodles. In Las Vegas had ik al een grootte pot met vitamine pillen gekocht.. Een soort van compensatie..

Maandag was het een reisdag van Hermosa beach naar Hollywood. Het is dan wel in de zelfde stad maar ik heb het gevoel dat LA net zo groot is als de provincie Utrecht. Ik zag best wel op om dit stuk te gaan reizen omdat de heen weg niet zo'n succes was. En tja de terug weg was ook drama. Helaas regende het. Ik zou eerst een stuk met bus 130 moeten gaan. Dit was een vrij lange weg alleen maar rechtdoor en op het moment dat hij een bocht naar links zou maken moest ik eruit. Maar ja eerst moest ik de goede halte vinden. Ik heb een half uur in de regen gelopen voor ik de goede halte had gevonden. Toen duurde het nog een half uur voor de bus kwam. Het vervelende hier van de bus is dat je alleen een paal met een nummer erop hebt staan en geen tijden van hoe laat de bus komt. Helaas kon ik op internet ook geen tijden vinden alleen dat de bus 1 keer per uur langs zou komen. Dus het enige wat je kan doen is wachten.

Eenmaal in de bus ging het allemaal wel. Het was 25 minuten rijden voor we de bocht naar links maakte. Hier moest ik overstappen op de silver line metro, wat ook gewoon een bus was. In deze bus / metro heb ik 45 minuten gezeten voor ik op Union station was. Ik val natuurlijk erg op met mijn grote rugzak en had al snel een praatje met een jongen die in hermosa beach woont maar werkt in het centrum van LA. Heb nu wat mail contact met hem wat leuk is om te zien in de omgeving van LA. Hij wilde ook afspreken maar dat heb ik maar even afzijdig gehouden. Toen ik uit de bus/ metro stapte werd ik aangesproken door een mevrouw die een vriendin in Nederland had wonen. Ze was zo vriendelijk om mij naar de juiste metro te brengen the red line. Ook mocht ik haar dag pas hebben ze ging toch verder met de trein. Uiteindelijk moest ik nog 10 minuten met de red line voor ik op het juiste punt was. Na een kleine 10 minuten lopen was ik eindelijk in het hostel. Deze ben ik maandag dan ook niet meer uit geweest. S'avonds heb ik een heerlijk bord spaghetti gekregen van mijn nieuwe roommate Neisha. Ze is 18 jaar en komt uit Australië.

Vandaag dinsdag ben ik met haar naar de universal studio's geweest. Dit was echt super gaaf. Ik heb een pas gekocht waarmee ik de aankomende 14 dagen naar de universal studio's kan en naar seaworld in San Diego. Het mocht wat kosten 119 dollar, maar dit is goedkoper dan als ik een losse kaart voor ieder park zou kopen. En nu kan ik ook meerdere dagen gaan.

Universal studio's was echt super, het zonnetje scheen ook goed dus dat helpt natuurlijk ook. Eerst hebben we een tour langs bekende opname locaties gemaakt. En veel special effects gezien. Verder hebben we nog wat attracties gedaan en naar shows gekeken. We hebben helaas nog niet alles gezien dus we gaan zeker een deze dagen nog terug.

S'avonds zijn we bij hooters wezen eten en een beetje wezen shoppen. De aankomende week ga ik samen met Neisha reizen. Ik heb bijgeboekt tot en met zondag, dan gaan we samen met de trein naar San Diego. Wat we de aankomende dagen gaan doen weten we nog niet. Jullie zullen het lezen in mijn volgende blog!

Liefs,

Jeantine!

  • 21 December 2011 - 13:24

    Marleen:

    M'n mail vloog plots de ruimte in.
    No even: morgen ga in naar dr. daemen, ! Een neurochirh in Rosendael.
    Ik wens je een fijne voortzetting van de reis en je hoort wel weer wat van mij.
    Jeantine, houd je haaks!!
    Het beste met je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 32293

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: