Laatste dagen LA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Laatste dagen LA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Laatste dagen LA!

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

17 December 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Heej lieve volgers,

Hoe is het weer in Nederland? Hier heeft het gelukkig niet meer hard geregend.
Waar was ik gebleven... De laatste keer was Dinsdag toen ik met Neisha naar de universal studio's was geweest.

Woensdag, had ik s'morgens een lijstje gemaakt van wat ik nog graag wilde doen de laatste dagen in LA. 1 van die dingen was om naar The griffith observatory te gaan. http://www.griffithobs.org
Neisha wilde hier ook nog heen dus besloten we samen te gaan. Er was 1 maar hoe gaan we er komen, er rijd alleen in het weekend een shuttle. We hadden besloten om met de bus tot onder aan de berg te gaan en dan een taxi zouden nemen de berg op. We hadden geen zin om 40 minuten omhoog te lopen. Dit was natuurlijk makkelijker gedacht dan gedaan. Met de bus ging goed het was een klein stukje. Toen moesten we nog met een taxi naar boven. Ik had bedacht dat als we ieder aan een kant gingen staan we er 1 konden tegen houden. Alleen het duurde even voor een taxi langs kwam en die ook nog door had dat we een taxi nodig hadden. Uiteindelijk was het 10 minuten de berg op rijden en waren we er zo.
Vanaf boven hadden we een mooi uitzicht over LA en zagen we het Hollywood sign goed. In het griffith konden we van alles lezen over de sterren, de jaargetijden, dag en nacht, de regenboog en nog veel meer. We hebben ook nog naar een film gekeken over het ontstaan van het heelal dit was in een ronde koepel met van die ligstoelen, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Toen we alles hadden gezien wilde we we naar beneden. Dit ging al even langzaam als omhoog. Neisha had het nummer van de taxi opgeslagen, dus wij bellen, nee hoor de taxi snapte niet waar we waren. Uit eindelijk heeft iemand van het museum een taxi voor ons gebeld. Het duurde helaas alleen 20 minuten voor hij er was. Op de terugweg hebben we boodschappen gehaald en s'avonds soep met brood gegeten.

Donderdag, had ik niet zo goed geslapen en was al vroeg wakker vanwege de herrie van de andere kamergenootjes. Uiteindelijk was ik weer in slaap gevallen en schrok laat pas weer wakker. Met nog maar een halve dag te gaan had ik besloten om naar Santa Monica Beach te gaan hier is vroeger baywatch opgenomen. Toen ik weg ging scheen het zonnetje heerlijk, maar na mijn tocht van ruim 1,5 uur was het al aardig bewolkt en fris geworden. Na een half uurtje had ik het wel weer gezien en wilde ik terug. Eerst had ik nog bedacht om een stop op rodeo drive de pc hoofdstraat van LA te maken maar ik had het koud en het was gaan miezeren.

Vrijdag heb ik s'morgens eerst een nieuwe broek gekocht dit was hard nodig.. Daarna ben ik door gegaan naar Universal studio's om de laatste shows te kijken. Eerst was ik naar het house of horror gegaan. Hier was eigenlijk niets aan. Daarna snel door na een 3 D Movie van de terminator, wat een herrie zeg.. Ook moest ik nog een watershow kijken, deze was echt super gaaf! Echt een aanrader! Tot slot ben ik nog bij een show over special effects geweest, dit was er leuk en interessant. In de tijd dat ik steeds moest wachten tussen de shows ben ik met bijna alle bekende figuren op de foto geweest.

Na Universal ben ik met de metro en bus richting rodeo drive gegaan. Hier heb ik wat rond gelopen. Wat een super mooie winkels! Uiteindelijk kwam ik nog het sign van Beverly hills tegen dus daar moest ik mee op de foto. Voor een ieder die van de week naar sophie VS Ruben LA heeft gekeken heeft dit sign ook gezien!

Vandaag, zaterdag, de laatste volle dag in LA is aangebroken. Het eerst wat ik deed toen ik wakker werd was op voetbal.nl kijken en tot mijn vreugde zag ik dat IJsselmeervogels heeft gewonnen van Elinkwijk en dat betekend dat wij als 6e zijn geëindigd in de poule! Tja en wat dit nu precies bedenkt weet ik nog niet, of we zijn gepromoveerd naar de 4e klasse, of we gaan spelen voor het kampioenschap!

Neisha en ik hadden bedacht dat we naar het Dodger baseball Stadium wilde. We waren al vroeg uit ons bedje omdat we de rondleiding van 11.30 wilde hebben. Om 10 uur verlieten we het hostel om eerst een stukje met de metro te gaan en dan met de bus. In de bus aan de chauffeur gevraagd of hij het wilde omroepen als we moesten uitstappen. Na een tijdje werd de bus al aardig leeg en vroegen we ons af of we er al bijna waren. Uiteindelijk waren we in de middel of now ware, stopt de bus en zegt de chauffeur hup mijn bus uit dit is mijn laatste stop... daar stonden we dan het was al 11.30 geweest en geen stadium te bekennen.

We besloten maar terug te gaan naar Union stadion en vanaf daar kijken wat we zouden gaan doen. Als pleister op de wond kwamen we nog wel langs het Stapless Centre en zijn we over een Mexicaans markje gelopen.

Aangezien ik nog steeds geen foto's van de walk of Fame had gemaakt besloten we daar maar heen te gaan. We zijn nog wat aan het shoppen geweest om vervolgens naar de supermarkt te gaan voor het avond eten. We gaan zo heerlijk taco's eten.

Morgen, zondag, vertrekken we met de Amtrek (trein) naar San Diego. Dit zal ongeveer 2,5 uur rijden zijn. Vandaag hebben we al uitgezocht hoe de kaartjes automaat werkt en waar we kunnen vinden welk spoor we nodig hebben. Dat gaat morgen helemaal goed komen!

Mijn volgende verslag zal dan ook vanuit San Diego zijn.

Liefs Jeantine!

  • 20 December 2011 - 20:58

    Ab En Bets:

    Leuk om je reisverslag te lezen,mooi dat je zo geniet.Je hebt daar Neisha ontmoet waar je veel mee optrekt,wel zo gezellig lijkt me.Wij wensen je daar hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2012.Liefs Ab en Bets

  • 21 December 2011 - 13:09

    Marleen:

    Hoi Jeantine, wat heb je weer een leuk verslag gemaakt. Het weer valt misschien wat tegen. Of gaat dat
    wel.
    Vandaag is het de kortste dag. Het is echt weer om de hele dag in bed te
    liggen.
    En dat doe ik nu da ook. Sinds vorige week kom ik niet meer uit bed t.g.v een zeer pijnlijk hernia.
    Zelfs heb ik nu luxe om voor de plas niet uit bed te hoeven. Gaat allemaal via ee slangetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 32275

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: