Miami Beach! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Miami Beach! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Miami Beach!

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

23 Januari 2012 | Verenigde Staten, Miami

Beste allemaal,

Het is al weer even geleden dat jullie iets van mij hebben gehoord. Zelf ben ik helemaal in de war met de dagen, het echte vakantie gevoel dus. Ik zit nog steeds in Miami en wil hier eigenlijk niet meer weg. Maar toch wil ik ook nog graag naar Orlando, Washington en Newe York. In dit blog schrijf ik ook niet alles van de afgelopen dagen anders wordt het veel te lang.

Dinsdag 10 januari heerlijk bij Joe's snow crab wezen ontbijten. Daarna ben ik met de bus naar Miami gegaan om te shoppen, heb echt al veel te veel en er past al niets meer in mijn tas. Ook niets meer in mijn nieuwe tas.. Ben druk aan het kijken of ik niet een pakket naar huis kan sturen maar kan tot nu toe geen goedkope optie vinden.. Iemand ideeën graag met site en al.. Want ik kan het per schip doen maar ik kan het nergens vinden.
S'avonds heb ik met een stel jongens uit Zweden zitten kletsen, sommige waren een beetje dronken maar dat zorgde wel voor grappige situaties. Sommige jongen werken in het leger, dus ik kreeg de littekens van schotwonden te zien. Ik liet voor de grap mijn twee littekens op mijn benen zien en zei dat het ook schotwonden waren, ze vonden het maar rare plek. Tevens kreeg ik de hele tijd te horen dat ik van die ontzettend mooie ogen had. De slijmbal.
Ook leerde ik een jongen uit Brazilië kennen en heb de afspraak gemaakt dat als hij met mij gaat hardlopen de volgende dag ik mee ga naar Engelse les.

Woensdag was een bewolkte dag, s'morgens eerst wezen hardlopen met de Braziliaanse jongen. Het programma was al volgt. 10 min wandelen, 2x 1 min, daarna rekken en strekken, 3x 1,5 min , 1x 2 min, 2 x1,5min, 2x1 min rekken strekken en uitwandelen.
S' middags ben ik naar Engelse les geweest, eerst had ik een intake gesprekje om te bepalen naar welke klas ik mocht. En tot mijn verbazing ik mocht naar de gevorderde les. Het was best grappig we hebben wat over het weer zitten kletsen en een opdracht over ansichtkaarten. Het was erg grappig en was ook trots dat ik niet bij de beginners hoefde dit heeft er wel toe geleid dat ik niet meer ben geweest... Heb ook niet zoveel tijd meer gehad.

Donderdag begon de dag bewolkt, ik zat me al even te storen aan mijn haar dus ik besloot toch maar naar een kapper te gaan. De eerste kapper die ik binnen liep koste 80 dollar, werd me haar wel in model geföhnd. Ik besloot maar even verder te kijken. Al snel vond ik een tweede kapper het was 18 dollar. Ik koos voor deze te gaan, ik werd geholpen door een man die op Jan Veen lijkt alleen zat bij deze zijn haar iets wilder. Normaal als mijn haar geknipt wordt gebeurt dit van onder naar boven maar hier deden ze het van boven naar onder, Jan Veen legde mij uit dat als je het haar in lage wil knippen dit beter is... Ik ben wel te vrede met mijn haartje heb wel het gevoel dat het niet helemaal gelijk is maar dat wordt wel gecorrigeerd als ik weer thuis ben. Toch Maeike?
S'middags ben ik heerlijk naar het strand geweest. S'avonds kwam er een oude vrouw op de kamer het is echt een super gek mens. Ze zegt dat ze van de CIA is en op Alains en vampiers jaagt. Gelukkig is ze naar een paar dagen gillend uit onze kamer vertrokken. Ze maakte met iedereen ruzie. Uiteindelijk heb ik toch wel haarfijn aan haar uitgelegd dat we in een hostel slapen en dat het normaal is dat mensen s'nachts binnenkomen en s'morgens vroeg kunnen vertrekken. Maar als zij er dan wakker van werd ging ze zo hard schreeuwen dat iedereen meteen wakker was. Dus dat zij het probleem was en het beter was als ze naar een andere kamer zou vertrekken. Haar naam is trouwens the crazy old woman.

Vrijdag ochtend ben ik heerlijk naar het strand geweest. S'middags weer wezen hardlopen 15 min wandelen, 2x1 min met 1 min rust, rekken en strekken, 10x 1 min met 30 sec rust, wandelen, rekken strekken uit wandelen. Vandaag had ik ook een mail van Pieternel. Lieke is geboren! Bij deze nogmaals gefeliciteerd! Het leuke is dat Bep de kraamverzorgster die bij mijn ouders was toen ik was geboren nu de kraamverzorgster is bij Pieternel en Ruud. S'avonds heb ik een heerlijk biertjes gedronken op de geboorte van Lieke!

Zaterdag heb ik de kamer voor 7 dagen meer geboekt. Ik heb een trui besteld die ik heel graag wilde hebben maar hij was in de winkel niet in de aanbieding en veel te duur. Op het internet kon ik hem met 50% korting kopen. Ook kwam ik er achter dat ik mij vergist heb ik het aantal van de pil pillen die ik bij me heb. Moeders gaat het nu opsturen, het is de vraag of het aan gaat komen omdat medicijnen via de post versturen niet is toegestaan en als ze het ontdekken vernietigd gaan worden.
Vandaag ben ik met Charlotte een meisje uit Frankrijk naar Miami downtown geweest. Eerst met de bus naar de Metrorail. De Metrorail zijn kleine cabines die boven de grond, in de lucht, op een soort baan rijden. Het gebruik hiervan is gratis. Je heb ook een mooi uitzicht. We stapte uit in het financieel district hier was een baai. We zagen een pelikaan en wilde een foto maken maar we waren te laat. Wij balen, horen we opeens een plons waar we van schrokken was het een dolfijn! Zo gaaf!! Uit eindelijk bleken er twee rond te zwemmen. We hebben een tijd rond gewandeld en wat foto's gemaakt.
Op de terug weg zag Charlotte in haar toeristenboek dat het joods museum wat voor ons hostel was gelegen op zaterdag gratis is om te bezoeken. Charlotte moest iets op haar laptop doen dus besloot ik even alleen een kijkje te nemen. Om binnen te komen was een heel gedoe. De douane bij Schiphol was er niets bij. Uiteindelijk mocht ik dan naar binnen, het was super mooi van binnen. Eigenlijk heb ik alleen maar rond gewandeld er was te veel tekst om te lezen.

Zondagmorgen ben ik eerst wezen eten met wat meiden die bij mij op de kamer sliepen, daarna lekker naar het strand geweest. S'avonds zijn we naar een markt geweest aan de ene kant van de straat kon je spullen kopen en aan de andere kant stonden allemaal eet en drink tentjes. Charlotte en ik hebben heerlijk paella gegeten.

Maandag lekker lui, s'morgens wezen lopen.. Helaas last van mijn linker enkel volgens mij een pees, met wandelen. Na 20 minuten gewandeld te hebben voelde mijn enkel beter. 3x2min 1 rust, daarna rekken strekken, 1x2 min 1 rust toch weer last 1,5 x 1min, 5x1 met 1 rust tot slot 15 minuten gewandeld en niet te vergeten rekken en strekken. Mijn plan was om naar de cruise boten te gaan rennen maar helaas de weg hielp op voor wandelaars.
S'middags even naar het strand geweest maar het was koud. S'avonds zijn we met een groep naar een ander hostel geweest om iets te drinken, daarna zijn we nog naar een pool café geweest. Om 2 uur was ik er wel klaar mee en zijn we naar het hostel terug gewandeld.

Dinsdag 17 januari waren Charlotte en ik laat wakker. Ons plan was om naar de Everglades te gaan met een tour maar die hadden we gemist. Ik ging rustig douche, toen ik uit de douche kwam zei Charlotte je hebt 5 minuten we gaan naar de Everglades. Hoe het in de Everglades was en wat ik allemaal nog meer heb gedaan vanaf 17 januari gaan jullie lezen in mijn volgende verslag.

Liefs,

Jeantine

  • 24 Januari 2012 - 08:23

    Pieternel:

    Wat een lekker verslag, kan het zo voor me zien als ik mijn ogen dicht doe. Hoop dat de biertjes gesmaakt hebben die je op Lieke gedronken hebt. Zij doet het verder prima. Nog veel plezier daar in Miami en omgeving. Ben benieuwd of je daar nog weg komt naar de andere steden op je wensenlijstje. Je hebt het prima naar je zin daar zo te lezen.

    Groetjes Pieternel

  • 24 Januari 2012 - 18:31

    Erna Van Barneveld:

    Nou Jeantine, jij boft echt met deze vakantie. Leuk om te lezen allemaal. Ik zou wel proberen om ook de andere steden te bezoeken die je van plan was te gaan bezoeken. Anders krijg je er misschien spijt van...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 32268

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: