Las Vegas - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu Las Vegas - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeantine Lips - WaarBenJij.nu

Las Vegas - Los Angeles

Door: Jeantine

Blijf op de hoogte en volg Jeantine

10 December 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vrijdag was het de eerste echt reis dag binnen The USA. En het was verschrikkelijk.

Mijn ticket was goedkoop dit had ik te danken aan Tracy mijn roommate. Twee dagen voor vertrek hadden we het al geregeld. Ik kon vliegen dat zou 72 doller zijn of met de greyhond 42 doller of met een Mexicaanse bus en die koste maar 25 doller. Deze bus zat op 10 minuten lopen vanaf het hostel. Vrijdag ochtend vroeg op om de bus van 7 uur te halen. Tracy heeft mij weggebracht, ze was speciaal voor mij haar bed uitgekomen. Ze voelde zich een moeder voor me.. Ze liet zelf een traan toen ik ging.. Als het goed is zie ik haar weer met de kerst in San Francisco.
Ik had een stoel naast het raam geboekt maar er was al iemand anders gaan zitten. Snel ben ik op een ander plekje gaan zitten in de hoop dat die stoel nog vrij zoublijven.

De busreis was prima, er werd een Spaanse film met Engelse ondertiteling gedraaid. Kon het verhaal ook nog volgen. Verder heb ik heerlijk naar buiten gekeken en nog een klein dutje gedaan. Rond 1 uur was ik Los Angeles. Hier begon de nachtmerrie. Ik had netjes op een blaadje geschreven waar ik heen moest welke bus lijn en welke halte eruit.

Al vrij snel een bus gevonden maar het was niet de goede er rijden er denk maar 100, ik vragen waar mijn bus is of hoe ik in Hermosa Beach kom. Niemand kom mij dat vertellen ik reed elke keer een halte mee en dan werd ik er weer uitgezet. Uiteindelijk vond ik een metro station met een heleboel kaarten van LA. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat ik of met de bus kon gaan of de metro. Uiteindelijk maar voor de metro gekozen moest wel 3 keer overstappen. Dit stuk ging vrij goed, volgens mij heb ik wel zwart gereisd. Snapte niet zoveel van de kaartjes automaat. Had een kaartje van 1,5 doller maar het zal.

Op de kaart had ik gezien dat ik met nog 2 verschillende bussen mijn einde bestemming zou gaan halen. Het was in tussen half 4 en ik braaf gaan wachten op het bankje voor mijn 1e bus, bus nummer 126. Na een half uur wachten was er nog geen bus. Ik maar een klein busje aangehouden en gevraagd of hij me kon helpen. Hij zei van niet, gelukkig was er een andere man die wel zo aardig was om mij te helpen. Hij hielp me naar een ander busje en legde de buschauffeur uit waar ik heen moest, hij zou mij brengen naar een andere plek waar mijn laatste bus richting hostel zou vertrekken. Op mijn iPhone zit een handige app die laat zien waar ik op de kaart ben. Terwijl ik in het busje zat kon ik hier mooi op kijken. We gingen steeds richting mijn plaats van bestemming maar dan reden we weer de andere kant op. Het werd al donker buiten en als ik ergens een hekel aan heb dan is het alleen zijn in het donker. Uiteindelijk werd ik bij een halte gedropt waar ik bus 130 moest nemen naar het hostel. Gelukkig kwam de bus snel en kon ik vertellen waar ik eruit moest.

Om een uurtje of half 6 was in eindelijk bij het hostel. Het lag op 3 minuten lopen van de halte.

Mijn check inn ging ook snel en ik kwam op een kamer voor zes waar maar 1 andere vrouw lag. Helaas is er maar 1 stopcontact in deze kamer en daar lag helaas die andere vrouw. Nu had ik uit Nederland een verlengsnoer meegenomen maar ik kwam in het eerste hostel er al achter dat deze niet op mijn wereldstekker past...

Eerst ben ik nog wat aan het internetten gegaan daarna heerlijk een douche genomen om vroeg te gaan slapen.

Vandaag zaterdag, was ik om een uur of 8 wakker. Eerst heb ik nog wat in bed spelletjes liggen spelen op mijn iPhone. Daarna ben ik mij stilletjes aan gaan kleden. Op naar het ontbijt. Wat zal het hier zijn. Helaas hebben ze hier alleen maar kleffe broodjes en pindakaas en jam. Heb een half broodje gegeten maar was niet te pruimen.

Vandaag was er een snow Beach day. Er waren super veel stands buiten waar je allemaal gratis spelletjes kon spelen en prijzen kon winnen. Eigenlijk was me overal de rij te lang dus ben ik maar gaan kijken hoe andere het deden. Ben ook nog opzoek gegaan voor een korte broek en nieuwe slipper is hier best warm namelijk. 20 graden met een overheerlijk zonnetje!

Uiteindelijk wel een supermarkt gevonden en wat drinken ingeslagen en een zakje wortels gekocht. Ook heb ik een nieuwe ladder voor mijn batterijen gekocht de mijne doet het niet goed meer.

Op de terug weg naar het hostel heb ik ook nog een paar leuke slippers gescoord. Een korte broek kon ik niet vinden. Vandaag ben ik ook nog even op het strand geweest het water is ijs koud dus daar ga ik ook niet in. Ben trouwens mijn bikini vergeten, dus moet ik eerst eens nieuwe vinden. Helaas heb ik tot nu toe alleen maar maatje S zien hangen.

Vanavond heb ik naar de zonsondergang zitten kijken het was erg mooi. Het ruikt hier erg goed naar eten maar heb nog geen maatje gevonden om mee te gaan eten. Dat is dan toch een nadeel als je alleen bent. Kan ook wel alleen gaan maar daar heb ik geen zin in.

In deze omgeving is niet zoveel te doen. Ik heb voor drie dagen geboekt en na deze drie dagen ga ik naar de andere kant van LA, Hollywood. Hier moet meer te doen zijn.

Liefs Jeantine

  • 12 December 2011 - 16:46

    Saskia:

    Hoi Jeantine, we hadden nog niks van ons laten horen, sorry daar voor. Ik heb alles nu gelezen, en het is heel erg leuk lezen. Ik ga het zeker blijven volgen. Geniet ervan. Groetjes Saskia uit het zonnige zuiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

The USA!!

Backpacken in de USA

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2012

New York, de laatste dagen!

11 Februari 2012

New York, eerste dagen!

06 Februari 2012

laatste dagen Washington!

04 Februari 2012

Washington de eerste dagen!

02 Februari 2012

Kissimmee
Jeantine

Actief sinds 22 Nov. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 32263

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2017 - 28 November 2017

Thailand

01 December 2011 - 16 Februari 2012

The USA!!

Landen bezocht: